Koncern General Motors na rodzimym rynku co prawda przeżywa kryzys, ale po kolejnym dobrym kwartale na rynku chińskim sukces odnotowano także w Europie. Koncernowe marki osiągnęły w pierwszym kwartale br. udział w rynku europejskim na poziomie 9,8 %, czyli najwięcej od dziesięciu lat i o 0,4 % więcej niż w analogicznym okresie w 2006 roku.

Koncern GM sprzedał w pierwszym kwartale 2007 w Europie 553 621 samochodów, czyli o 30 354 sztuk więcej niż w tym samym okresie minionego roku. GM chwali się wzrostem zysku i marży oraz wynikami sprzedaży samochodów marki Opel i Chevrolet. Samochody Opla (włącznie z brytyjskim Vauxhallem) tworzyły największą część sprzedanych samochodów. Sprzedano ich 429 tys. egzemplarzy, co jest najwięcej od roku 2001. Opel największy sukces odniósł w Rosji i Wielkiej Brytanii, natomiast w Niemczech odnotowano spadek sprzedaży. Udział w rynku Europejskim samego Opla utrzymuje się na poziomie 7,6 %. Do najlepiej sprzedawanych modeli Opla należy Corsa, Astra i Meriva. W pierwszym kwartale udało się Oplowi odwrócić dotychczasowy spadek sprzedaży odnotowany w zeszłym roku, kiedy zbyt spadł o 2,3 % do 1,56 mln samochodów. Na przekór temu firma Opel dzięki wyższym marżom po raz pierwszy od siedmiu lat wykazała zysk.

Chevrolet (wcześniej Daewoo) sprzedał w Europie w pierwszych trzech miesiącach br. 100 526 samochodów. Najlepiej firmie powodzi się w Europie Środkowej i w Rosji. W sumie sprzedaż Chevroleta w porównaniu do pierwszego kwartału 2006 roku wzrosła o 33,2 %.

Sprzedaż GM w EuropieWskaźnik1/2006-3/2006 [szt.]1/2007-3/2007 [szt.]Różnica [szt.]Różnica [%]Rynek europejski razem5 570 4145 659 92789 513+1,6%GM Group523 267553 62130 354+5,8%Udział w rynku9,4%9,8%0,4+4,1%Cadillac733943210+28,6%Corvette33034818+5,5%Saab24 74022 169-2 571-10,4%Hummer500408-92-18,4%Opel/Vauxhall421 476428 7877 311+1,7%Chevrolet75 450100 52625 076+33,2%