• Lexus jako jedna z nielicznych marek w Polsce odnotował wzrost sprzedaży samochodów
  • Jedną z najciekawszych propozycji w segmencie premium jest Lexus IS dostępny z napędem hybrydowym o łącznej mocy 223 KM

Segment premium rządzi się swoimi prawami. Mimo wydłużającej się pandemii nie brakuje bowiem chętnych na lepiej wykonane i wyposażone auta. W statystykach oznacza to tyle, że marki premium notują znacznie mniejsze spadki sprzedaży niż firmy o bardziej popularnym i masowym charakterze. Bywają także wyjątki jak w przypadku Lexusa, gdzie sprzedaż jeszcze pnie się w górę. Według najnowszych statystyk Samaru Lexus w październiku odnotował w Polsce 6 procentowy wzrost rejestracji nowych aut.

Niewykluczone, że Lexus utrzyma dobry wynik wraz z rozpoczynającą się wyprzedażą rocznika. Dobrym przykładem jest hybrydowy IS, na który można uzyskać nawet do 48 500 zł rabatu wybierając wersję F Sport Edition. Bogato wyposażony sedan klasy średniej dostępny jest już od 161 900 zł. W praktyce łatwo będzie utrzymać taką cenę, zważywszy na długą listę seryjnego wyposażenia.

Już podstawowa odmiana Business Edition zawiera sporo praktycznych dodatków. W serii zawarto m.in. reflektory LED, aluminiowe felgi 17”, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat czy podgrzewane fotele przednie oraz komplet 8 czujników z przodu i z tyłu samochodu. W F Sport Edition należy do tego doliczyć jeszcze m.in. układ bezkluczykowy, 3-ramienną kierownicę obszytą skórą (seryjnie łopatki do zmiany biegów), większe 18” felgi, elektryczną regulację foteli przednich (8 kierunków dla kierowcy i 6 dla pasażera) oraz pakiet stylizacyjny F Sport.

Wersję F Sport Edition poznamy nie tylko po charakterystycznej stylizacji z dyskretnymi emblematami czy słynnym już zegarkiem nawiązującym do kultowego modelu LFA. Charakterystyczne dla wersji są m.in. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz zastosowane opony (z przodu 225/40 R18 a z tyłu 255/35 R18). W ramach opcji można zamówić zaś drugi komplet z felgami, by sprawniej zmieniać koła w trakcie sezonowych wymian (dopłata 9,9 tys. zł ).

Nie sposób zapomnieć o finansowaniu. W czasach, gdy zakupy za gotówkę przechodzą do historii warto rozważyć nowego Lexusa w leasingu Smartplan. Przy wpłacie własnej 10 proc. miesięczna rata wynosi 1397 zł netto. W przypadku programu Lexus dla ciebie wysokość raty brutto to zaś 1749 zł (przy wpłacie własnej 10 proc.). W obu wariantach finansowania można liczyć na całodobową opiekę nad samochodem, pełną obsługę serwisową w cenie i możliwość regularnej wymiany samochody na nowy bez konieczności wykupu.