Lexus NX to wzorzec bestsellera. To nie tylko najchętniej kupowany model japońskiej marki. To także prawdziwy rekordzista. Sprzedaż w 95 krajach świata sięgnęła aż miliona egzemplarzy. Co więcej, to NX stał się samochodem nadzwyczaj pożądanym. Żaden inny model nie przyciągnął uwagi tylu zupełnie nowych klientów, którzy kupili Lexusa po raz pierwszy w swoim życiu. Dla władz Lexusa to prawdziwy mistrz w pozyskiwaniu klientów.
Lexus NX — zwiastun ewolucji
Nie dziwi zatem, że NX to model tak ważny dla koncernu, że jako pierwszy zwiastuje ewolucję Lexusa. Spiros Fotinos, prezes Lexus Europe oraz EV Planning przekonuje, że NX drugiej generacji przynosi zmiany w konstruowaniu samochodów. „Przyjrzeliśmy się każdemu aspektowi samochodu i zapytaliśmy samych siebie, jak możemy zrobić jeszcze więcej dla naszych klientów. Nie mówimy tylko o samym aucie czy technologii. Mamy na myśli także poczucie witalności oraz przywiązanie, które w kierowcach wywołuje satysfakcja z prowadzenia auta i poczucie kontroli za kierownicą” – wyjaśnił Fotinos podczas premiery samochodu.
Jaki jest zatem nowy Lexus NX? Spiros Fotinos wyjaśnia – „NX został zaprojektowany i stworzony tak, by pozwolić ci… poczuć więcej w każdym momencie Twojej podróży. To hasło oddaje naszą umiejętność łączenia technologii ze zorientowaną na człowieka jakością marki Lexus, którą odnajdujemy w nowym modelu NX”.
Lexus NX — dbałość o detale
Jakość to dbałość o każdy detal. Koichi Suga z Lexus Design przekonuje, że warto zwrócić uwagę na nadwozie, które jest ucieleśnieniem idei „funkcjonalnego piękna” – „Gdy obchodzisz samochód dookoła, możesz dostrzec, jak każdy kąt został dokładnie przemyślany. Wykorzystując koncepcję L-Finesse – ostre linie płynnie przechodzą w gładkie i eleganckie formy – powstaje sylwetka, która przyciąga wzrok. NX pod każdym kątem prezentuje się inaczej”.
Inaczej jest również we wnętrzu. NX to pierwszy model w historii Lexusa, w którym projektanci sięgnęli po układ kokpitu Tazuna. Projekt deski, przycisków oraz wyświetlaczy opracowano z najwyższą precyzją, by zapewnić kierowcy nie tylko intuicyjną obsługę i większą pewność za kierownicą. Zredukowano wszelkie potencjalne rozpraszacze uwagi, aby kierujący mógł jeszcze lepiej poczuć połączenie z samochodem oraz czerpać radość z przyjemności jazdy. Skupiono się również na jakże ważnym poczuciu przestronności, komfortu i doznań wszystkich zmysłów z obcowania z materiałami najwyższej klasy. W Lexusie NX swój jakże widoczny wkład pozostawili także mistrzowie rzemiosła Takumi.
Lexus NX — cyfrowy konsjerż
Istotny wkład wnieśli także specjaliści odpowiedzialni za najnowocześniejszy zestaw multimedialny. W Lexusie NX znajdziemy zupełnie nowy system operacyjny oraz nawigację kolejnej generacji. Wraz z nią asystent głosowy Lexus Concierge oraz bezpłatne połączenie z internetem (pakiet danych opłacony na pierwsze 4 lata eksploatacji samochodu)
Lexus NX oferuje więcej niż inni. To oczywiste w każdym aspekcie. Choć to pierwsza hybryda plug-in w historii marki to już od chwili debiutu jest wiodąca na rynku. Wyróżnia się w swoim segmencie jedną z największych baterii (18,1 kWh co oznacza ponad 24 proc. niż średnia w klasie), niskim zużyciem energii i paliwa (nawet o 23 proc. mniej niż średnia) i największym zasięgiem. Lexus NX przejedzie nawet o 50 proc. niż rywale (średnia w segmencie). Na jednym ładowaniu akumulatorów można pokonać do 98 km w mieście i do 76 km w cyklu mieszanym. I jako jedyny porusza się w trybie całkowicie elektrycznym Pure EV. Nawet przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu samochód może korzystać tylko z prądu (zależnie od stopnia naładowania akumulatora).
Lexus NX — przemyślane detale
W Lexusie nie uznają kompromisów. Stąd zastosowanie techniki PHEV nie wiązało się z ograniczeniem funkcjonalności samochodu i zmniejszeniem pojemności bagażnika (u konkurentów zwykle traci się nawet 80 l w porównaniu ze spalinową odmianą). Bagażnik w Lexusie NX pomieści aż 545 l bez względu na to, czy jest to klasyczna wersja hybrydowa, czy też odmiana plug-in (PHEV). Podobnie jest w przypadku zbiornika paliwa o dużej pojemności aż 55 l.
W bagażniku próżno wypatrywać kabli do ładowania. W Lexusie NX wygospodarowano dedykowane miejsce na 2 zestawy kabli w eleganckiej torbie wzbogaconej o komplet rękawiczek. Nic zatem nie ogranicza przestrzeni jak u rywali. Nic także nie wymaga dopłaty jak w konkurencji, która dodatkowo liczy sobie za dodatkowy kabel połączeniowy Mennekes.
Lexus — wielkie plany
W salonach Lexusa można zaś bliżej poznać zupełnie nowe wersje NX. Na terenie UE dostępne są Lexusy NX 450h+ o mocy 309 KM (napęd hybrydowy plug-in PHEV) oraz NX 350h (napęd hybrydowy HEV) o mocy 243 KM. Koichi Suga wyjaśnił, że w Europie Wschodniej oraz w Rosji dostępne są zaś także wersje z dwoma nowymi silnikami benzynowymi (2,5 l o mocy 199 KM) oraz 2,4 l (279 KM).
Koichi Suga nie kryje, że z nowym Lexusem NX firma wiąże wielkie plany – „Chcemy osiągnąć wyższą sprzedaż w segmencie, który jest teraz jeszcze większy i bardziej konkurencyjny”. Trudno nie wątpić. Najlepiej zresztą samemu przekonać się jak bardzo zmienił się Lexus NX. I jak obecnie prezentuje się nowy rozdział w historii marki.