I tak niemiecki rząd używa Mercedesa, a ponadto BMW serii 7, Audi A8 i VW Phaetonów. Francuscy prominenci mają do swojej dyspozycji Renault Vel Satisy, Citroëny C6 i Peugeoty 607 (w dniu zaprzysiężenia Nicolas Sarkozy jechał przedłużoną wersją tego modelu z otwieranym dachem), szwedzcy stawiają na Volvo i Saaby, a włoscy – na Lancię Thesis i Maserati Quattroporte. W Wielkiej Brytanii najpopularniejsze auta wśród polityków to: Land Rovery, Jaguary i Daimlery (bardziej luksusowe i wyrafinowane Jaguary). Rodzina cesarska w Japonii jeździ Toyotą Century, a politycy niższego szczebla innymi modelami Toyoty i Nissana, natomiast prezydent Korei Południowej postawił ostatnio na Hyundaia Equusa, jedną z najdłuższych limuzyn na rynku (mierzy prawie 5,5 m długości). Rosjanie lubią europejskie limuzyny, ale nie zapominają także o autach rodzimej marki ZiŁ. Czesi są dumni ze Skody, więc dają politykom model Superb. Słowacy stawiają na ekologię – ich premier jeździ Toyotą Prius.
„Pierwszy samochód USA” to Cadillac DTS. Kosztuje około 10 mln dolarów i został zaprojektowany specjalnie dla amerykańskich prezydentów. Auto ma na pokładzie 6 miejsc i najlepsze systemy zabezpieczające. Jakie? Nikt postronny tego nie wie ze względów bezpieczeństwa głowy państwa. Wiadomo natomiast, że z wnętrza Cadillaca DTS można prowadzić wojnę jądrową. To jednak niepotrzebne wyposażenie, odkąd Barack Obama otrzymał pokojową Nagrodę Nobla…
A jeśli nie samochód od krajowego producenta lub Mercedes klasy S? Hiszpania ma Seata, ale król Juan Carlos I woli Audi – kupił ostatnio RS6. Ot, duża, luksusowa i szybka (580 KM) limuzyna. Brytyjska królowa Elżbieta II kilka lat temu dostała od Bentleya model zaprojektowany specjalnie dla niej. Jest nieco wyższy niż zwykłe auta, pozwala zatem Jej Wysokości podróżować w kapeluszu na głowie. Ma też duże szyby, więc Elżbieta II widzi dokładnie, co się dzieje wokół.
W garażach sułtana Brunei stoi kilka tysięcy aut – kilkaset Mercedesów, Ferrari, Lamborghini, a także pojazdy zaprojektowane specjalnie dla niego: terenowy Bentley, Aston Martin kombi, 7-drzwiowy Range Rover, różowy przedłużony Mercedes klasy S i auta, które są połączeniem dwóch lub nawet trzech innych modeli.