Auto Świat Wiadomości Aktualności Limuzyny Prezydenckie - Bryki dla przywódców

Limuzyny Prezydenckie - Bryki dla przywódców

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Prezydenci, premierzy, ministrowie i wszyscy inni, którzy sprawują władzę, najczęściej wybierają niemieckie limuzyny. Polscy włodarze lubią BMW serii 7 i... Seata Exeo (jeździ nim Lech Wałęsa), ale większość świata stawia na Mercedesy klasy S. W krajach, gdzie dobrze rozwinięty jest przemysł motoryzacyjny, wśród polityków górę bierze patriotyzm lokalny.

Limuzyny Prezydenckie - Bryki dla przywódców
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Limuzyny Prezydenckie - Bryki dla przywódców

I tak niemiecki rząd używa Mercedesa, a ponadto BMW serii 7, Audi A8 i VW Phaetonów. Francuscy prominenci mają do swojej dyspozycji Renault Vel Satisy, Citroëny C6 i Peugeoty 607 (w dniu zaprzysiężenia Nicolas Sarkozy jechał przedłużoną wersją tego modelu z otwieranym dachem), szwedzcy stawiają na Volvo i Saaby, a włoscy – na Lancię Thesis i Maserati Quattroporte. W Wielkiej Brytanii najpopularniejsze auta wśród polityków to: Land Rovery, Jaguary i Daimlery (bardziej luksusowe i wyrafinowane Jaguary). Rodzina cesarska w Japonii jeździ Toyotą Century, a politycy niższego szczebla innymi modelami Toyoty i Nissana, natomiast prezydent Korei Południowej postawił ostatnio na Hyundaia Equusa, jedną z najdłuższych limuzyn na rynku (mierzy prawie 5,5 m długości). Rosjanie lubią europejskie limuzyny, ale nie zapominają także o autach rodzimej marki ZiŁ. Czesi są dumni ze Skody, więc dają politykom model Superb. Słowacy stawiają na ekologię – ich premier jeździ Toyotą Prius.

„Pierwszy samochód USA” to Cadillac DTS. Kosztuje około 10 mln dolarów i został zaprojektowany specjalnie dla amerykańskich prezydentów. Auto ma na pokładzie 6 miejsc i najlepsze systemy zabezpieczające. Jakie? Nikt postronny tego nie wie ze względów bezpieczeństwa głowy państwa. Wiadomo natomiast, że z wnętrza Cadillaca DTS można prowadzić wojnę jądrową. To jednak niepotrzebne wyposażenie, odkąd Barack Obama otrzymał pokojową Nagrodę Nobla…

A jeśli nie samochód od krajowego producenta lub Mercedes klasy S? Hiszpania ma Seata, ale król Juan Carlos I woli Audi – kupił ostatnio RS6. Ot, duża, luksusowa i szybka (580 KM) limuzyna. Brytyjska królowa Elżbieta II kilka lat temu dostała od Bentleya model zaprojektowany specjalnie dla niej. Jest nieco wyższy niż zwykłe auta, pozwala zatem Jej Wysokości podróżować w kapeluszu na głowie. Ma też duże szyby, więc Elżbieta II widzi dokładnie, co się dzieje wokół.

W garażach sułtana Brunei stoi kilka tysięcy aut – kilkaset Mercedesów, Ferrari, Lamborghini, a także pojazdy zaprojektowane specjalnie dla niego: terenowy Bentley, Aston Martin kombi, 7-drzwiowy Range Rover, różowy przedłużony Mercedes klasy S i auta, które są połączeniem dwóch lub nawet trzech innych modeli.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków