Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Robiąc zakupy w Makro, naładujesz elektryczne auto. Przy hurtowniach staną ładowarki

Robiąc zakupy w Makro, naładujesz elektryczne auto. Przy hurtowniach staną ładowarki

Samochody elektryczne wciąż nie grzeszą popularnością, a tymczasem użytkownicy tych pojazdów mają coraz więcej powodów do zadowolenia. Już niebawem w niemal 30 lokalizacjach należących do sieci hurtowni Makro Polska powstanie 150 punktów ładowania. Za rozwój infrastruktury do ładowania będzie odpowiadała firma Anwim S.A., właściciel stacji paliw Moya.

Już nie tylko stacje paliw. Właściciel stacji Moya postawi ładowarki do aut elektrycznych przy halach Makro (zdj. ilustracyjne)
Już nie tylko stacje paliw. Właściciel stacji Moya postawi ładowarki do aut elektrycznych przy halach Makro (zdj. ilustracyjne)Źródło: Moya
  • W 28 lokalizacjach sieci hurtowni Makro Polska powstanie 150 punktów ładowania dla samochodów elektrycznych
  • Anwim, właściciel sieci stacji paliw Moya, dąży do udostępnienia 10 tys. punktów ładowania do 2030 r.
  • Przy halach Makro będą instalowane ładowarki o mniejszej mocy niż w ładowarkach, które znajdziemy przy głównych trasach

Już nie tylko stacje paliw. Anwim S.A., oprócz rozwoju sieci stacji Moya, których jest właścicielem, inwestuje również w rozwój sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Ta funkcjonuje pod nazwą MOYA Energia, a należące do niej punkty ładowania będą pojawiały się zarówno na stacjach paliw, jak i w miejscach kluczowych z punktu widzenia użytkowników samochodów elektrycznych, np. przy centrach handlowych.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

150 punktów ładowania przy halach Makro

Teraz w ślad za innymi sieciami i centrami handlowymi idzie Makro Polska. Anwim i Makro podpisały umowę, która ma zapoczątkować rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych przy halach Makro. W wyniku współpracy w 28 lokalizacjach należących do sieci hurtowni powstanie 150 punktów ładowania. Dzięki temu klienci, którzy przyjadą na zakupy, będą mogli wykorzystać ten czas na ładowanie akumulatorów w swoich autach.

Przeczytaj także: Škoda Elroq. Oto nowa broń Czechów w walce z chińską motoryzacją. Jeszcze Europa nie zginęła

Współpraca będzie korzystna także dla Anwimu. "Naszym celem jest stworzenie ogólnopolskiej sieci punktów ładowania, dostępnych zarówno dla klientów indywidualnych, jak i flotowych. Dążymy do tego, aby do 2030 r. udostępnić 10 tys. punktów ładowania, z czego 4 tys. będą to punkty własne" – przekazał Marcin Pollo, dyrektor ds. rozwoju elektromobilności Anwim S.A. Wojciech Szydlik, menadżer działu technicznego Makro dodał, że dzięki współpracy z Anwimem w najbliższych latach na parkingach przy hurtowniach pojawi się przynajmniej po kilka miejsc z szybkimi ładowarkami do samochodów elektrycznych.

Szybkie ładowarki tylko przy głównych trasach

Wbrew pozorom klienci robiący zakupy w Makro nie będą mogli liczyć na możliwość szybkiego uzupełnienia energii. Moya informuje, że usługi ładowania dostosowane są do różnych potrzeb i lokalizacji. To oznacza, że z sieci szybkich ładowarek o mocy do 350-400 kW, za pomocą których można naładować akumulatory aut już w około 15 minut, będą dostępne przy głównych trasach. Tymczasem zakupy zazwyczaj oznaczają konieczność spędzenia większej ilości czasu, dlatego też przy halach Makro znajdą się ładowarki o niższej mocy.

Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków