Ten niecodzienny wyścig będzie zwieńczeniem trzydniowego spotkania kierowców pięknych i piekielnie mocnych aut klasy GT. Właściciele super samochodów zjeżdżają na Nürburgringu, aby wypróbować ich możliwości i doskonalić umiejętności prowadzenia tych pojazdów.

To właśnie jeden z uczestników podjął wyzwanie i zmierzy się z Polskim Fiatem 126p. Nie będzie miał łatwego zadania – za kierownicą Malucha usiądzie doświadczony kierowca wyścigowy, wicemistrz Polski Kia Lotos Cup 2009 – Maciej Kopański.

Foto: Auto Świat
Maluch kontra Ferrari na Nürburgringu

Już teraz, przygotowaniem Fiata do nietypowego wyścigu zajmują się specjaliści z poznańskiego serwisu AUTIM.

– Przygotowanie Malucha na tę imprezę to spore wyzwanie. Jednak w mechanice doświadczenie i umiejętności to naprawdę ogromny atut. Myślę, że z naszą pomocą jeżdżąca historia polskiej motoryzacji utrze nosa najmłodszemu dziecku prestiżowej stajni Ferrari – zapowiada Krzysztof Pogorzelec, współwłaściciel AUTIM'u. – Nasi mechanicy mają duże doświadczenie w przygotowaniu samochodów do sportowej rywalizacji i ścigania się na torze. Znają również przeciwnika, gdyż niejednokrotnie mieli okazję serwisować Ferrari podczas corocznej imprezy Gran Turismo Polonia. Jeżeli do tego dodamy świetnego kierowcę to wypada być dobrej myśli – podsumowuje Pan Krzysztof.

Foto: Auto Świat
Maluch kontra Ferrari na Nürburgringu

Odpowiednie przygotowanie silnika to nie wszystko. Również z zewnątrz „bolid z Poznania” będzie prezentował się wyjątkowo okazale – zadbali o to specjaliści firmy NOVOL.

– Maluch został polakierowany unikalnym trójwarstwowym kolorem NOVOL RacingRed, specjalnie opracowanym dla tego projektu w Laboratorium Badawczo-Rozwojowym. Maksymalnie intensywna czerwień z efektem Xirallic, szczególnie efektownie prezentuje się na torze wyścigowym. Kolor, który zastosowaliśmy, świetnie oddaje emocje i atmosferę sportowej rywalizacji. Teraz kibicujemy Maluchowi – mówi Roman Szmytka z firmy NOVOL.

Foto: Auto Świat
Maluch kontra Ferrari na Nürburgringu

Moc silnika została zwiększona do 35 KM.

Czy Maluchowi uda się wygrać z Ferrari? Odpowiedź na to pytanie poznamy już 25 maja na Nürburgringu, gdzie kunszt włoskich producentów samochodów z Ferrari spotka się ze doświadczeniem i pomysłowością polskich mechaników.

Specyfikacja „Malucha”:

- klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J- zawieszenie Bilstein (zmodyfikowane do jazdy po torze)- opony seryjne- silnik zmodyfikowany o mocy 35 KM- skrzynia biegów tzw. "krótka"- auto podobne do maluchów jeżdżących w KJS-ach

Trzymamy kciuki!