Koncepcyjna Mazda Furai przedstawia nowe spojrzenie na stylistykę samochodów sportowych, które zarazem mają być ekologiczne. Furai jest więc nie tylko mocnym i stylistycznie nietradycyjnym samochodem sportowym, ale także ekologicznie oszczędnym pojazdem, który spala etanol (E100) produkowany przez spółkę British Petroleum (BP).

Studium zbudowano na podwoziu Courage C65 zapożyczonym z bolidu wyścigowego, który przed dwoma laty ścigał się w American Le Mans Series (ALMS). Furai napędzane jest silnikiem Wankla z trzema tłokami obrotowymi o mocy 336 kW (457 KM). Wegług Franza von Holzhausena, dyrektora północnoamerykańskiego ośrodka designu Mazdy, Furai eliminuje różnice między bolidem wyścigowym i zwykłym samochodem sportowym. Podkreśla to jego nietypowy wygląd nawiązujący do filozofii Nagare. Nagare to japoński wyraz określający „prąd” czy „płynięcie”, dlatego design łączy dynamikę i elegancję w sposób, jakim Furai przedziera się powietrzem. Zarazem podkreśla bezkompromisową siłę, jaka ukrywa się pod maską.

Mazda Furai zadebiutuje na zbliżających się targach North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit. Oprócz studium Furai Mazda odkryje także nową generację modelu RX-8. Czterodrzwiowe coupe na razie jest pilnie strzeżoną tajemnicą, dlatego Mazda nie opublikowała dotychczas żadnych oficjalnych informacji.