W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma sprzedała w tym regionie 211 000 samochodów i już trzeci rok z rzędu odnotowała wzrost na poziomie 20%. Uzyskany wynik znacznie przewyższył wskaźnik wzrostu dla całego rynku, który wyniósł 9,2%, dzięki czemu udział marki zwiększył się do 1,5%.

Mazda zamknęła miniony rok szczególnie pozytywnym akcentem, czyli wzrostem sprzedaży o 41% w ostatnich trzech miesiącach 2015 r. — 13. kwartał z rzędu — oraz o 56% w grudniu. Sprzedaż modelu Mazda2 poszybowała w ubiegłym roku w górę o 45%, do 36 000 egzemplarzy, oraz o 55% w ostatnich trzech miesiącach. Do poprawy wyników przyczyniły się także nowości w ofercie popularnych modeli obecnej generacji. Nowy roadster, Mazda MX-5, wprowadzony na rynek jesienią, cieszył się blisko czterokrotnie większym zainteresowaniem w czwartym kwartale, a kompaktowy SUV - Mazda CX-3, dostępny od lata, sprzedał się w liczbie ponad 25 000 egzemplarzy. W przypadku modelu Mazda3 wzrost rok do roku wyniósł 5%, mimo że 2015 jest już drugim pełnym rokiem obecności tego samochodu na rynku.

Mazda Polska odnotowała wzrost sprzedaży o 24% w porównaniu do 2015 roku i jest na 6. miejscu w rankingu europejskich przedstawicielstw marki. Zajmuje 3. miejsce pod względem sprzedaży Mazdy6 i 4. miejsce w sprzedaży Mazdy3.

„Dane liczbowe nie mówią oczywiście wszystkiego ani nie odzwierciedlają wyzwań, z którym zmagaliśmy się w 2015 r., ale to był naprawdę udany okres” — powiedział wiceprezes Mazda Europe Martijn ten Brink. „W szczególności znakomita końcówka roku daje nadzieję na kontynuację tych sukcesów w 2016 r.”.

W listopadzie firma wyprodukowała trzymilionową Mazdę CX-5 obecnej generacji — dokładnie cztery lata po tym, jak w 2011 r. pierwszy egzemplarz tego modelu opuścił linię produkcyjną zakładów w Hiroszimie. We wszystkich sześciu dostępnych modelach zastosowano zespoły napędowe i platformy SKYACTIV, a nadwozia są utrzymane w stylistyce KODO — Dusza ruchu. Ten przepis, oparty na bezkompromisowej przyjemności z jazdy, przysporzył marce ponad 200 nagród na całym świecie, w tym trzy z ostatnich czterech tytułów Samochodu Roku w Japonii (za modele CX-5, Mazda2 i MX-5), a także najwyższe oceny w rankingach zadowolenia klientów i niezawodności pojazdów J.D. Power. Produkcja i montaż samochodów odbywa się obecnie w zakładach w Japonii i sześciu innych krajach.