W czasie zimowych testów Mercedesa klasy B z ogniwami paliwowymi wiele uwagi poświęcono rozruchowi auta. Podczas gdy konstruktorzy rozwiązali już technicznie rozruch silnika przy temperaturach do -25°C szczególną uwagę poświęcono współpracy poszczególnych komponentów. Program testów zimowych obejmował również sprawdzenie dynamiki jazdy i zestrojenie systemu stabilizacji ESP na specjalne potrzeby samochodu napędzanego ogniwami paliwowymi.
Już latem 2010 roku powinien się pojawić na rynku pierwszy Mercedes-Benz z ogniwami paliwowymi. Produkcja małej serii modelu F-CELL klasy B rozpocznie się na początku roku 2010. Samochód będzie wyposażony w nową generację napędu ogniwami paliwowymi, który jest bardziej kompaktowy, a zarazem oferuje więcej mocy i bardziej nadaje się do codziennej eksploatacji.
Bazą techniczną jest zoptymalizowany system ogniw paliwowych, który Mercedes-Benz zaprezentował w roku 2005 w koncepcyjnym modelu F 600 HYGENIUS. Zmodernizowane, jeszcze bardziej kompaktowe ogniwa paliwowe pracują efektywniej od poprzedniej generacji. Nowa koncepcja modułu z ogniwami paliwowymi w F 600 pozwoliła na redukcję jego pojemności o 40 procent, oferuje jednak o 30 procent więcej mocy przy 16-procentowym obniżeniu zużycia w porównaniu do modelu F-CELL klasy A sprzed paru lat. Oprócz tego system wyróżnia się umiejętnością bezproblemowego rozruchu. Do tego służy elektryczna turbosprężarka dostarczająca powietrze i nowy system nawilżania i wysuszania.
W samochodzie Mercedes-Benz klasy B F-CELL wykorzystano również udoskonalony, jeszcze bardziej kompaktowy, a zarazem wydajniejszy system napędu niż w F-CELL klasy A. I tak np. moc silnika elektrycznego wynosi teraz 100 kW, a moment obrotowy sięga 320 Nm. F-CELL klasy B pełni wysokie wymogi pod względem dynamiki jazdy, które przekraczają możliwości 2-litrowego silnika benzynowego. Wbrew temu zużycie auta odpowiada 2,9 l/100 km (odpowiednik zużycia oleju napędowego), jednak z zerowymi emisjami spalin.
Daimler AG ma do dyspozycji około setki pojazdów z napędem ogniwami paliwowymi, co oznacza największą flotę tego typu pojazdów na świecie. Chodzi o samochody koncepcyjne, osobowe, dostawcze i autobusy miejskie Citaro, które klienci testują w zwykłym ruchu ulicznym. Wszystkie razem przejechały ok. 3,8 mln kilometrów, dzięki czemu koncern Daimler AG uzyskał dane, know-how i doświadczenia odpowiadające jego nadmiernej aktywności w zakresie napędów przyszłościowych.
Źródło: Komunikat prasowy Mercedes-Benz