Zdecydowanym liderem sprzedaży jest klasa C, którą wybrało już prawie 1000 chętnych. Dużym zainteresowaniem cieszą się także auta klasy B (619 sprzedanych aut), GLK (258), a także nowa klasa E (283) i wszystkie modele coupe. Po polskich drogach jeżdżą także 2 nowe Mercedesy SLR McLaren 722 Roadster.

Jak podaje producent, sprzedaż 3563 samochodów osobowych daje Mercedesowi pozycję lidera sprzedaży samochodów segmentu premium w Polsce. Ten wynik jest tym cenniejszy, że niemal wszystkie sprzedane pojazdy pozostają w kraju. Powyższa liczba sprzedanych Mercedesów w Polsce odzwierciedla więc faktyczną sprzedaż na rynku lokalnym.

"Do tej pory nieco ponad 8% wszystkich naszych samochodów zostało sprzedanych z homologacją ciężarową. W przypadku największych modeli, takich jak GL, odsetek ten sięgał nawet 50%. Bardzo pozytywnie odbieramy duże zainteresowanie najmniejszym offroaderem - GLK. Jednak największym osiągnięciem jest to, że w czasach, kiedy w ogłoszeniach królują informacje o samochodach "z kratką", Polacy kupili ponad 250 luksusowych modeli Mercedesa z nadwoziami typu coupe. To pokazuje potencjał naszego rynku. Oznacza też, że Polacy, którzy odnoszą sukcesy, chcą to podkreślać. Warto wspomnieć, że od września nasze samochody można już kupić we wszystkich województwach. Mamy największą i najlepszą sieć dilerską w segmencie premium w Polsce" - mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.

Mercedes-Benz posiada w ofercie 8 modeli samochodów osobowych dostępnych z pełnym odliczeniem VAT. Do końca września ponad 2350 samochodów zostało zakupionych przez firmy, z czego niemal 900 w ramach flotowego programu Mercedes-Benz BusinessCars.

"Już w tej chwili wiemy, że cały rok 2009 będzie rekordowy. Suma wydanych do końca września samochodów i banku zamówień przekroczyła już poziom z końca roku 2008" - dodaje Paweł Miszkowski.