Mercedes SLR McLaren 722 GT - auto nie na ulice

Zmieniona aerodynamika auta pokazuje, że w zwykłym ruchu ulicznym Mercedes SLR nie miałby szans. Masywne spojlery, poszerzone błotniki ukrywające koła z wyczynowymi oponami i dokładnie dopracowana aerodynamika podwozia, która optymalizuje przepływ powietrza pod autem, poprawiają obciążenie osi, sterowność i przeniesienie napędu.

Mercedes SLR McLaren 722 GT - bestia na kołach

Sprężarka mechaniczna pozwala uzyskać maksymalne ciśnienie 1,75 barów, silnik o pojemności 5,5 l oferuje moc maksymalną 500 kW (680 KM) i moment obrotowy 830 Nm. Nowy filtr powietrza i sportowy układ wydechowy poprawiają reakcje silnika na polecenia kierowcy. Prędkość maksymalna wynosi 315 km/h, ale o wiele ważniejsze będzie przyśpieszenie i szybkość osiągana na zakrętach. Od 0 do 100 km/h Mercedes SLR McLaren 722 GT rozpędza się w 3,3 s.

Nowe zawieszenie charakteryzuje się wyścigowymi właściwościami, regulować można odchylenie kół i sztywność amortyzatorów osobno dla każdej fazy resorowania koła. Osiemnastocalowe koła otrzymały centralne mocowanie, by ułatwić pracę mechaników w boksach.

Wyścigowy bolid również dysponuje 5-biegowym automatem, w którym biegi zmienia się manetkami pod kierownicą. Na tylnej osi znajdziemy dyferencjał o zwiększonym tarciu. Układ hamulcowy odpowiada regułom FIA GT i charakteryzuje się zoptymalizowanym chłodzeniem i regulacją siły hamowania. Wewnątrz znajdziemy dwa fotele kubełkowe z 6-punktowymi pasami, wyczynową kierownicę i klatkę bezpieczeństwa.

Mercedes SLR McLaren 722 GT - tylko dla wybranych

Dwadzieścia jeden bolidów zostanie sprzedanych wyłącznie właścicielom SLR zarejestrowanym w klubie SLR. Dla jego członków producent organizuje m. in. SLR SAFETY & SPEED ACADEMY, gdzie pod okiem doświadczonych kierowców wyścigowych można uzyskać licencję klasy A upoważniającą do ścigania się na torach wyścigowych. Między nauczycielami znajdziemy takie osoby jak David Coulthard, Klaus Ludwig, Jochen Mass czy Christina Surer.