Mercedes osiągnął wraz z Europejskim Stowarzyszeniem Dealerów Mercedes-Benz (FEAC, Fédération Européenne des Amicales de Concessionnaires Mercedes-Benz) porozumienie w kluczowych kwestiach dotyczących przejścia w Europie na agencyjnym model sprzedaży. Jak informuje Mercedes jest to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów. W efekcie w przyszłości poszczególne nowe modele aut osobowych oraz furgonów, zarówno tych wykorzystywanych do celów prywatnych jak i komercyjnych, będą oferowane na głównych rynkach europejskich w modelu agencyjnym.

Agencyjny model Mercedes-Benz został wprowadzony w Szwecji, Austrii, RPA oraz Indiach. Już w 2023 r. zadebiutuje również w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Jak przekonuje niemiecki producent w przyszłości klienci będą mieli większą swobodę wyboru, bez względu na to czy będą chcieli wymienić się swoimi wrażeniami z ekspertami ds. produktów w salonie, uzyskać informacje i zawrzeć umowę kupna online, czy też skontaktować się z partnerami handlowymi cyfrowo lub fizycznie. Jeżeli plany producenta zostaną w pełni zrealizowane, do końca 2023 r. ponad 50 proc. nowych samochodów Mercedesa dostępnych w Europie będzie oferowane w modelu agencyjnym.

Ładowanie formularza...