• Fiat Ducato ma już 37 lat. Obecnie produkowana jest już 6. generacja modelu
  • W jednym z najnowocześniejszych włoskich zakładów Fiata wyprodukowano 6-milionowy egzemplarz. To Ducato zasilane gazem CNG
  • Fiat przekonuje, że gazowe Ducato z benzynowym silnikiem 3.0 l ma osiągi porównywalne z dieslem 2.3

Niemal 40 lat temu bramy włoskich zakładów Sevel opuszczało codziennie 70 nowych samochodów. Wówczas zatrudnienie miało nieco ponad 600 osób. Obecnie jest ich ponad 10 razy więcej. A zamiast 70 pojazdów dziennie fabryka produkuje aż 1200 sztuk. Trudno zatem dziwić się, że Włochom w końcu udało się uzyskać całkiem imponujący wynik: 6 milionowy wyprodukowany egzemplarz.

Szczególnym samochodem okazało się Ducato ze średnim rozstawem osi i podwyższonym dachem. Nie była to jednak tradycyjna odmiana z dieslem pod maską a wersja Natural Power (o mocy 136 KM) z silnikiem zasilanym metanem (CNG). Fiat przekonuje, że pod względem osiągów można ją porównywać do diesla. Gazowe Ducato może się bowiem rozpędzić do 159 km/h, czyli nieco szybciej niż w przypadku 130 konnego diesla 2,3 l Multi Jet II o mocy 130 KM.

Oczywiście prędkość maksymalna to nie wszystko. Gazowym Ducato możemy przejechać ok 400 km (dane fabryczne). Pod tym względem diesel ze standardowym 90 litrowym zbiornikiem wypada znacznie korzystniej. Producent obiecuje zasięg ok 1300 km.

Nie sposób także pominąć cen. Wersja CNG jest wyraźnie droższa od diesla. Za przeszklony furgon (DMC 3,5 t) z silnikiem 3.0 CNG trzeba zapłacić 100 550 zł netto. W przypadku diesla 2.3 o mocy 130 KM trzeba przygotować 86 300 zł, a za wersję 150 KM 89 800 zł.