Mini E napędzany jest asynchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm, który umieszczono z przodu poprzecznie. Energię dostarcza bateria litowa, a zasięg miałby wynosić ponad 250 km. Elektromobil Mini E osiąga prędkość maksymalną 152 km/h, a od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 8,5 s. Większość kluczowych parametrów jest więc porównywalna do konwencjonalnych samochodów.
Baterie składają się z 5088 ogniw ułożonych w 48 modułach. Maksymalna pojemność wynosi 35 kWh, a maksymalne dostarczane napięcie to 380 V. Baterie zamontowano w miejscu tylnych siedzeń, tak więc Mini E jest dwumiejscowe. Technologia akumulatorów podobna jest do rozwiązania używanego w telefonach komórkowych i notebookach. Doładowanie możliwe jest poprzez zwykłe gniazdko i trwa co najmniej 2,5 godzin.
Na 1 kWh samochód jest w stanie przejechać 8,7 km. Silnik elektryczny służy również jako generator energii elektrycznej w czasie hamowania. Podczas jazdy ulicami miast aż 75 % manewrów zwalniania może przebiegać bez użycia hamulców. Dzięki rekuperacji energii zasięg auta wydłuża się nawet o 20 %.
Każdy z pięciuset elektrycznych Mini będzie w kolorze Dark Silver z dachem w odcieniu Pure Silver. Specjalnie dla Mini E części nadwozia i wnętrza wykonano w żółtym kolorze. Dodatkowo każdy egzemplarz oznaczony będzie obok bocznych kierunkowskazów liczbą od 001 do 500 oznaczającą liczbę porządkową w serii.
Z powodu zamontowania elektrycznego napędu masa auta wzrosła do 1465 kg, a same baterie ważą 260 kg, zmieniło się również rozłożenie masy. Wyższa masa spowodowała również zmiany w zestrojeniu zawieszenia i nową konstrukcję wspomagania hamulców. Mini E, podobnie jak wersję standardową, wyposażono w elektroniczne wspomaganie kierownicy, system stabilizacji i opony Runflat.
BMW zapowiedziało, że samochody zbudowano z seryjnych Mini wyprodukowanych w brytyjskim Oksfordzie (jednak bez silnika spalinowego, skrzyni biegów, zbiornika itp.), które przetransportowano później do Monachium, gdzie otrzymały elektryczny układ napędu.
Producent zaoferuje elektryczne Mini E za pośrednictwem programu flotowego w stanach Kalifornia, Nowy Jork i New Jersey wybranym osobom z grona prywatnej i firmowej klienteli. Ograniczenie do trzech amerykańskich stanów spowodowane jest tym, że pojazdy wymagać będą specjalistycznego serwisowania, które nie można by zapewnić na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Klienci będą więc ważnym czynnikiem w dalszym rozwoju samochodów marki Mini z silnikami elektrycznymi. Regularne przeglądy zaplanowano co 5000 km lub raz na pół roku. Kontrakty zawierane będą na rok, miesięczna cena wynajmu wyniesie ok. 850 dolarów.