Zespół Audi nie ma sobie równych w tym sezonie. W Mistrzostwach WEC pięciokrotnie zapewnił zdobywał pole position, a w 5. na 8. wyścigów Audi R18 zwyciężyło w klasyfikacji łącznej, w tym zapewniło 11 zwycięstwo dla marki Audi 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Audi R18 e-tron quattro było pierwszym sportowym samochodem hybrydowym, który tego dokonał.

Druga połowa sezonu minęła pod znakiem zażartego pojedynku z marką Toyota. Podobnie było podczas finałów w Chinach. Nowym mistrzom świata, jadącymhybrydowym R18 z nr 1 do zdobycia tytułu wystarczyło zajęcie 3. miejsca w 6-godzinnym wyścigu w Szanghaju. Ich przewaga w tabeli wynosi obecnie 13,5 punktu. Trzech kierowców zapewniło sobie w tym sezonie 3. zwycięstwa indywidualne.

Drugie miejsce w klasyfikacji przypadło również zespołowi kierowców ze stajni Audi. Tom Kristensen i Allan McNish, którzy w Chinach wystartowali z pierwszej linii, zdobyli w wyścigu pozycję za Toyotą duetu Nicolas Lapierre/Alexander Wurz. 7. miejsc na podium, w tym inauguracyjne zwycięstwo w 12-godzinnym wyścigu w Sebringrazem z trzecim kierowcą Dindo Capello, to bilans sezonu duńsko-szkockiego duetu Audi. Ponadto stanowili oni najbardziej efektywny team biorący udział w zmaganiach. Załoga pojazdu z „dwójką” na boku zdobyła w 7. na 8 wyścigów tego sezonu nagrodę Michelin Green X Challenge.

Doskonałe występy Audi w tegorocznym sezonie wyścigów długodystansowych uwieńczyło zdobycie w Chinach tytułu mistrzowskiego przez Audi R18 e-tron quattro. Poza tym wyścigowy model Audi GT3 R8 LMS zwyciężał już w tym roku w 12-godzinnym wyścigu w Bathurst i w 24-godzinnych wyścigach na torach Nürburgring, w Spa i w Zolder.

Mistrzowie Audi w WEC 2012 Foto: Auto Świat
Mistrzowie Audi w WEC 2012