W polskich salonach Mitsubishi Motors już w marcu zadebiutuje Lancer Sedan z zupełnie nowym silnikiem benzynowym MIVEC ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemności 1,8 litra i mocy 143 KM.

To - jak powiedział podczas konferencji prasowej Arkadiusz Tomala, Dyrektor Zarządzający MMC Car Poland - kluczowy model z gamy Lancerów Sedan, gdyż według szacunków polskiej filii Mitsubishi Motors aż 80 procent klientów zdecyduje się na auto z tą nową jednostką napędową.

Lancer - jak usłyszeliśmy - ma się przyczynić nie tylko zwiększenia i tak już rekordowej sprzedaży samochodów marki, ale także zmienić dotychczasową tendencję. W Polsce, w przeciwieństwie do innych rynków, klienci Mitsubishi chętniej kupują SUV-y i pikapy (70 procent), niż samochody osobowe (tylko 30 procent sprzedaży MMC Car Poland w 2007 roku)...

Dynamiczny i elastyczny silnik 1.8 pozwala na rozpędzenie auta do prędkości 100 km / godz. w 9,8 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 204 km / godz. Lancer Sedan 1.8 wyróżnia się także korzystną ceną – jest ona wyższa od ceny Lancera 1.5 jedynie o 3000 złotych.Oprócz dwóch silników benzynowych Lancera Sedan napędza także 2.0 – litrowy silnik Diesla i mocy 140 KM.

Kluczowe cechy tego sportowego sedana, produkowanego w japońskiej fabryce Mizushima to drapieżna, dynamiczna sylwetka, doskonałe własności jezdne, uzyskane dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, takich jak płyta podłogowa „Project Global”, długoletnie rajdowe tradycje oraz bogata lista wyposażeniew połączeniu z atrakcyjną ceną.

Mierzący 4,57 metra Lancer Sedan – dłuższy i szerszy od poprzednika – to stosunkowo duży samochód (czego dowodem jest przestronne wnętrze), jak na swój segment i jest de facto pozycjonowany pomiędzy segmentami C i D.

W standardowym wyposażeniu tego auta znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne. W wersji Invite, która cieszy się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników, i chłodzony schowek.

Ceny auta rozpoczynają się od 59 990 zł.

Europejska premiera Mitsubishi Lancera Sedana odbyła się podczas ubiegłorocznej Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie. Polska była jednym z pierwszych krajów Starego Kontynentu, w których zadebiutował nowy model – już w połowie listopada klienci mogli dokonać zakupu Lancera Sedan z silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 109 KM i wysokoprężną jednostką 2.0 DID i mocy 140 KM.

Konstrukcja Lancera to owoc 90-letniej praktyki MMC w projektowaniu pojazdów i 50 lat doświadczeń w rajdach i wyścigach. Jak powiedział Prezes Mitsubishi Motors Europe, Tim Tozer: „Z takim autem Mitsubishi Motors Corporation może patrzeć w przyszłość mając bardzo ambitne, długoterminowe plany”.

Mieliśmy okazje pojeżdżenia samochodem Mitsubishi Lancer zarówno po lotnisku, jak też po krętych, warmińsko - mazurskich drogach: chwilami bardzo krętych, wąskich i dziurawych. Wrażenia z jazdy przedstawimy wkrótce na naszych łamach.

A dziś to, co jest bardzo interesujące - ceny.

Ceny - Mitsubishi Lancer Sedan

Wersja Moc silnika Cena w PLN
1.5Inform 109 KM 59 990
1.5Inform + MASC 109 KM 62 990
1.5Invite 109 KM 66 990
1.8Invite 143 KM 69 990
1.8Intense 143 KM 76 990
2.0DID Inform 140 KM 78 990
2.0DID Invite 140 KM 84 990
2.0DID Intense 140 KM 90 990
2.0DID Instyle 140 KM 104 990

Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy - 1 890 zł Dopłata za skrzynię automatyczną lub CVT (tylko wersja benzynowa 1.5 i 1.8) - 4 000 zł.