W polskich salonach Mitsubishi Motors już w marcu zadebiutuje Lancer Sedan z zupełnie nowym silnikiem benzynowym MIVEC ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemności 1,8 litra i mocy 143 KM.
To - jak powiedział podczas konferencji prasowej Arkadiusz Tomala, Dyrektor Zarządzający MMC Car Poland - kluczowy model z gamy Lancerów Sedan, gdyż według szacunków polskiej filii Mitsubishi Motors aż 80 procent klientów zdecyduje się na auto z tą nową jednostką napędową.
Lancer - jak usłyszeliśmy - ma się przyczynić nie tylko zwiększenia i tak już rekordowej sprzedaży samochodów marki, ale także zmienić dotychczasową tendencję. W Polsce, w przeciwieństwie do innych rynków, klienci Mitsubishi chętniej kupują SUV-y i pikapy (70 procent), niż samochody osobowe (tylko 30 procent sprzedaży MMC Car Poland w 2007 roku)...
Dynamiczny i elastyczny silnik 1.8 pozwala na rozpędzenie auta do prędkości 100 km / godz. w 9,8 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 204 km / godz. Lancer Sedan 1.8 wyróżnia się także korzystną ceną – jest ona wyższa od ceny Lancera 1.5 jedynie o 3000 złotych.Oprócz dwóch silników benzynowych Lancera Sedan napędza także 2.0 – litrowy silnik Diesla i mocy 140 KM.
Kluczowe cechy tego sportowego sedana, produkowanego w japońskiej fabryce Mizushima to drapieżna, dynamiczna sylwetka, doskonałe własności jezdne, uzyskane dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, takich jak płyta podłogowa „Project Global”, długoletnie rajdowe tradycje oraz bogata lista wyposażeniew połączeniu z atrakcyjną ceną.
Mierzący 4,57 metra Lancer Sedan – dłuższy i szerszy od poprzednika – to stosunkowo duży samochód (czego dowodem jest przestronne wnętrze), jak na swój segment i jest de facto pozycjonowany pomiędzy segmentami C i D.
W standardowym wyposażeniu tego auta znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne. W wersji Invite, która cieszy się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników, i chłodzony schowek.
Ceny auta rozpoczynają się od 59 990 zł.
Europejska premiera Mitsubishi Lancera Sedana odbyła się podczas ubiegłorocznej Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie. Polska była jednym z pierwszych krajów Starego Kontynentu, w których zadebiutował nowy model – już w połowie listopada klienci mogli dokonać zakupu Lancera Sedan z silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 109 KM i wysokoprężną jednostką 2.0 DID i mocy 140 KM.
Konstrukcja Lancera to owoc 90-letniej praktyki MMC w projektowaniu pojazdów i 50 lat doświadczeń w rajdach i wyścigach. Jak powiedział Prezes Mitsubishi Motors Europe, Tim Tozer: „Z takim autem Mitsubishi Motors Corporation może patrzeć w przyszłość mając bardzo ambitne, długoterminowe plany”.
Mieliśmy okazje pojeżdżenia samochodem Mitsubishi Lancer zarówno po lotnisku, jak też po krętych, warmińsko - mazurskich drogach: chwilami bardzo krętych, wąskich i dziurawych. Wrażenia z jazdy przedstawimy wkrótce na naszych łamach.
A dziś to, co jest bardzo interesujące - ceny.
Ceny - Mitsubishi Lancer Sedan
Wersja | Moc silnika | Cena w PLN |
1.5Inform | 109 KM | 59 990 |
1.5Inform + MASC | 109 KM | 62 990 |
1.5Invite | 109 KM | 66 990 |
1.8Invite | 143 KM | 69 990 |
1.8Intense | 143 KM | 76 990 |
2.0DID Inform | 140 KM | 78 990 |
2.0DID Invite | 140 KM | 84 990 |
2.0DID Intense | 140 KM | 90 990 |
2.0DID Instyle | 140 KM | 104 990 |
Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy - 1 890 zł Dopłata za skrzynię automatyczną lub CVT (tylko wersja benzynowa 1.5 i 1.8) - 4 000 zł.