Mitsubishi Lancer Evo - zmiany mechaniczne
Przyrost mocy standardowego 2-litrowego silnika MIVEC, który legitymował się mocą 293 KM, osiągnięto poprzez wprowadzenie serii modyfikacji. Zamontowano wydajniejsze wtryskiwacze, nową turbosprężarkę, wydajniejszy intercooler, nowy układ wydechowy oraz przeprogramowano komputer sterujący parametrami silnika.
Żeby utrzymać tą całą maszynerię na drodze, zamontowano ulepszone zawieszenie oparte o komponenty Eibacha i Bilsteina. Dodano także ultralekkie, 18-calowowe felgi, na które naciągnięto opony Toyo Proxes R1R. FQ-400 wyposażono też w unowocześniony układ hamulcowy.
Mitsubishi Lancer Evo - zmiany stylistyczne
Zmiany mechaniczne zostały wsparte szeregiem modyfikacji stylistycznych. Mitsubishi Lancer Evo X dostało nowy, agresywny bodykit: potężny wlot powietrza na masce, lekki zderzak przedni, przestylizowany zderzak tylny oraz carbonowy dyfuzor.
We wnętrzu poza sportowymi fotelami kubełkowymi Recaro, pojawiły się także elementy wykończeniowe wykonane z włókna węglowego. Mitsubishi Lancer Evo FQ-400 w Wielkiej Brytanii będzie kosztował 57.100 euro. Wśród dostępnego wyposażenia odnajdziemy: zestaw bluetooth (do połączenia bezprzewodowego z telefonem kom.), odtwarzacz CD z 30-gigabajtowym dyskiem twardym czy nawigację satelitarną.