Auto Świat Wiadomości Aktualności Mitsubishi Lancer Ralliart - Konkurent Imprezy WRX już w salonach

Mitsubishi Lancer Ralliart - Konkurent Imprezy WRX już w salonach

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nowa wersja Mitsubishi Lancera jest idealnym uzupełnieniem gamy Lancerów i stanowi pomost pomiędzy Lancerami Sedan i Sportback z silnikami 1.5 l.

Mitsubishi Lancer Ralliart - Konkurent Imprezy WRX już w salonach
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Mitsubishi Lancer Ralliart - Konkurent Imprezy WRX już w salonach

109 KM (Sedan) oraz 1.8 l. 143 KM i 2.0 DID 140 KM (Sedan i Sportback) a supersportowym Lancerem Evolution oferowanym z 2-litrowym benzynowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 295 KM i 350 KM. Lancer Ralliart to kolejny pojazd po Outlanderze, Lancerze Evolution, Lancerach Sedan i Sportback oraz dostępnym w Japonii modelu Delica D:5, opracowany na nowej globalnej platformie Project Global. Wspólne elementy tych solidnych i elastycznych konstrukcji, to przednia płyta podłogowa, przednie zawieszenie i elektronika. Lancer Ralliart zaprojektowany przez europejski ośrodek Mitsubishi Design Europe wyróżnia się sportową sylwetką podkreśloną przez aluminiową pokrywę silnika z ogromnym wlotem powietrza chłodzącego silnik, charakterystycznym dużym „rekinim" przodem z motywem Jet Fighter z chromowanym wykończeniem, reflektorami bi-ksenonowymi ze spryskiwaczami i lampami doświetlającymi zakręty, tylnymi przydymionymi kloszami lamp, sportowymi aluminiowymi obręczami kół w kolorze grafitowym i podwójną rurą wydechową z chromowanymi końcówkami. Design tego auta jest bardzo zbliżony do projektu nowego Lancera Evolution. Nowy Mitsubishi Lancer Ralliart jest oferowany z 4-drzwiowym nadwoziem typu sedan (Lancer Ralliart Sedan) oraz 5-drzwiowym typu hatchback (Lancer Ralliart Sportback) w 6 metalizowanych lub perłowych kolorach nadwozia (pomarańczowym, białym, czarnym, czerwonym, srebrnym i niebieskim).  Dzięki znakomitym osiągom (przyspieszenie 0-100 km/h - 7 sekund, maksymalny moment obrotowy 343 Nm przy 2500-4750 obr./min, prędkość maksymalna 230 km/h) uzyskiwanym za sprawą 2-litrowego turbodoładowanego 16-zaworowego silnika o mocy 240 KM przy 6000 obr./min. (tego samego, który napędza Lancera Evolution X, lecz o zmniejszonej mocy) i sprawdzonemu układowi napędu AWC na 4 koła Lancer Ralliart daje kierowcy niespotykaną radość z jazdy i poczucie bezpieczeństwa. Lancer Ralliart dzieli układ napędu wszystkich kół 4-Wheel Drive System z Lancerem Evolution (czujniki prędkości wszystkich czterech kół, czujnik kąta skrętu, czujnik przyspieszenia bocznego, czujnik obrotu auta wokół osi, czujnik momentu obrotowego, czujnik prędkości obrotowej silnika i stopnia otwarcia przepustnicy), jednak jest on nieco mniej zaawansowany, ponieważ nie zawiera systemu Active Yaw Control, a w miejsce sportowego ABS-u  zastosowano standardowy układ Mitsubishi Lancer Ralliart wyposażony jest w supersportową 6-biegową półautomatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów TC-SST, która nie wymaga pedału sprzęgła oraz zapewnia płynną zmianę biegów. Podwozie Mitsubishi Lancera Ralliart to zmodyfikowane sportowe zawieszenie wersji Lancer Sedan/Sportback W Polsce dostępne są 2 wersje wyposażeniowe Lancera Ralliart: GSR w cenie 119 990 zł i MR w cenie 134 990 zł. Mitsubishi planuje w naszym kraju sprzedaż około 70 takich samochodów rocznie a 60  proc. z nich stanowić będą auta w wersji sedan. Dilerzy już przyjmują zamówienia a klienci będą mogli odebrać auta na przełomie czerwca i lipca.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków