Mitsubishi Lancer Ralliart otrzymał bardziej agresywny wygląd niż standardowe wersje z napędem na przednią oś, jednak jest nieco spokojniejsze od topowego Evo X, chociaż obie usportowione wersje trudno na pierwszy rzut oka odróżnić.
Pod maskę trafił doładowany silnik 4B11 MIVEC o pojemności 2,0 l, który znany jest z Lancera Evolution X, jednak moc zmniejszono do 177 kW (240 KM), a moment obrotowy wynosi 343 Nm. Siła napędowa przenoszona jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 2-sprzęgłowej przekładni SST (Sport Shift Transmission) z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów manetkami pod kierownicą lub lewarkiem na tunelu centralnym. Aktywny centralny dyferencjał ACD rozdziela siłę napędową pomiędzy przednią i tylną oś.
We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele Recaro, które podkreślają sportowe przeznaczenie auta, jednak nie brakuje tu luksusowych elementów, takich jak radio satelitarne Sirius, system audio Rockford Fosgate o mocy 650 W z dziewięcioma głośnikami, nawigacja z dyskiem o pojemności 30 GB i złącze Bluetooth.