- Lifting Oultandera PHEV to nie tylko odświeżony wygląd samochodu
- Zmoderzniowano również hybrydowy zespół napędowy
- Układ jezdny zyskał ponadto dwa dodatkowe tryby jazdy
Trzeba przyznać, że inżynierowie Mitsubishi biorąc się za wprowadzanie zmian w Outlanderze PHEV nie mieli łatwego zadania. To w końcu oczko w głowie marki i model flagowy, do którego Japończycy napakowali większość rozwiązań z ich działu najnowszych technologii. To z jak udanym modelem mamy do czynienia potwierdzają statystyki sprzedaży. Od 2013 roku, czyli debiutu pierwszej odsłony Outlandera PHEV do klientów trafiło ponad 140 tys. egzemplarzy auta czyniąc go tym samym najpopularniejszym hybrydowym SUV-em plug-in na świecie. W samej tylko Europie Outlander PHEV trafił do ponad 100 tys. klientów. Takim wynikiem nie może pochwalić się żaden z konkurentów, a Mitsubishi przyznaje, że hybrydowa architektura modelu odgrywa kluczową rolę w strategii produktowej firmy.
Mitsubishi Outlander PHEV 2019 – zmiany ewolucyjne
Dotychczasowa odsłona modelu zdobyła uznanie za swój uniwersalny charakter i możliwość jazdy tylko w trybie elektrycznym na co dzień. Owszem, na dystansie do 50 km, ale tyle lub mniej kilometrów pokonuje każdego dnia większość kierowców podczas dojazdów do pracy. Poza tym naładowanie akumulatorów do poziomu 80 proc. ze stacji szybkiego ładowania zajmowało tylko 30 min (5 godzin do pełnego naładowania ze zwykłego gniazdka). W efekcie rzeczywiście dało się jeździć nie zużywając ani kropli paliwa. A jak będzie w modelu po face liftingu?
Najważniejszą zmianą jest zastąpienie benzynowego silnika o pojemności 2,0 l, pracującego w cyklu Otto, nową jednostką 2.4 pracującą w cyklu Atkinsona. Charakteryzuje się ona wyższą kulturą pracy i większym momentem obrotowym, co przełoży się oczywiście na lepsze osiągi i to bez zmniejszenia zasięgu w trybie elektrycznym. To z kolei umożliwi zwiększenie o 15 proc. pojemności akumulatora trakcyjnego (do 13,8 kWh i o 10 proc. jego mocy. O tyle samo wzrosła też wydajność generatora oraz moc tylnego silnika elektrycznego. Outlander PHEV nadal wykorzystuje do napędu dwa silniki elektryczne (po jednym z przodu i z tyłu). Między osiami nie ma fizycznego połączenia i za prawidłowe działanie napędu odpowiada zaawansowana pokładowa elektronika.
Silnik spalinowy w większości sytuacji na drodze pełni rolę generatora prądu zasilającego akumulatory – może je naładować do poziomu 70 proc. – albo wkracza do akcji gdy auto porusza się z prędkością większą niż 120 km/h lub kierowca zdecyduje się na bardziej dynamiczny i agresywny styl jazdy.
Układ jezdny zyskał ponadto dwa dodatkowe tryby jazdy: do znanych już Normal i 4WD LOCK dołączyły SPORT i SNOW. Pierwszy, zgodnie z nazwą ma gwarantować sportowe zachowanie samochodu w tym bardziej bezpośrednią kontrolę nad autem podczas dynamicznej jazdy, zwłaszcza w zakrętach i szybsze reakcje na ruchy pedałem gazu, dając przy okazji więcej frajdy z prowadzenia. Drugi dopasowuje pracę napędu i zawieszenia do śliskich, ośnieżonych nawierzchni zapewniając pewniejsze prowadzenie w zimowych warunkach. Warto przypomnieć, że Outlander PHEV dość swobodnie radził sobie poza utwardzonymi szlakami oferując takie parametry terenowe jak prześwit 19 cm, kąt natarcia 21 stopni, zejścia 22,5 stopnia i głębokość brodzenia 30 cm.
Mitsubishi Outlander PHEV 2019 – kuracja upiększająca
Wraz z face liftingiem Outlander PHEV zyskał nowocześniejszy „wyraz twarzy”. Nowe są LED-owe reflektory, światła przeciwmgielne, bardziej wyrazisty i jednocześnie elegancki grill. Nowy kształt zderzaka wieńczy osłona schodząca pod silnik, a dynamiczny styl modelu podkreślają 18-calowe alufelgi oraz powiększony tylny spoiler.
Wnętrze zyskało bardziej luksusowy charakter. To zasługa m.in. profilowanych foteli i tapicerki z pikowanej skóry, a także nowego kokpitu ze zmienionymi przyciskami i zestawem wskaźników.
W sprzedaży nowy Outlander PHEV będzie dostępny wczesną jesienią.
Długość x Szerokość x Wysokość | (mm) | 4695 x 1800 x 1710 |
Rozstaw osi | (mm) | 2670 |
Rozstaw kół P/T | (mm) | 1540/1540 |
Silnik | Benzynowy, 4-cylindrowy 16-zaworowy DOHC z MIVEC o pojemności 2.4 l, pracujący w cyklu Atkinsona | |
Silniki elektryczne | Przedni x1, tylny x1 | |
Akumulator trakcyjny | Litowo-jonowy | |
Pojemność akumulatora | (kWh) | 13.8 |
*Pełne informacje zostaną ujawnione w czasie rynkowej premiery auta