Wystarczy kilka drobnych opcji w konfiguratorze, by znacząco podnieść cenę samochodu. Nie inaczej jest w przypadku popularnych sedanów, które zwykle kojarzone są z flotowymi propozycjami dla menedżerów. Kwota 150 tys. zł wystarczy zatem na Volkswagena Passata z dieslem 2.0 TDI o mocy 150 KM i nieco bogatszą odmianą Elegance. W podobnej cenie znajdziemy także Renault Talismana z silnikiem 1.3 TCe (158 KM) Initiale Paris, Mazdę 6 2.0 SkyPassion (165 KM) czy Forda Mondeo 2.0 EcoBlue Titanium (150 KM).
W podobnym budżecie można także już skorzystać z ofert marek premium. Starczy zatem na podstawową odmianę Audi A4 2.0 l 150 KM (S-tronic), BMW serii 3 Advantage (2.0 o mocy 156 KM) czy Mercedesa Klasy C z silnikiem 1.5 l o mocy 156 i wyposażeniem Standard. Nie zabrakło także japońskiej propozycji, czyli bogato wyposażonego Lexusa IS 300h ze sprawdzonym napędem hybrydowym o mocy aż 223 KM.
Za 146 900 zł otrzymujemy zatem mocnego japońskiego sedana w odmianie Business Edition. W leasingu Smartplan to 1363 zł netto miesięcznie przy wpłacie 10 proc. i okresie finansowania przez 36 miesięcy. Przy zawarciu umowy można odliczyć nawet 100 proc. podatku VAT z tytułu opłaty wstępnej przy zastrzeżeniu, że samochód będzie wykorzystany wyłącznie do celów działalności gospodarczej. Podobnie będzie w przypadku odliczania 100 proc. podatku VAT od rat leasingowych.
„Dla firm, które myślą o zakupie takiego samochodu bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem w dalszym ciągu jest leasing. Mimo niepewnej sytuacji na rynku, procedury firm leasingowych pozwalają na sfinansowanie samochodu nawet w jeden dzień - bez badania wyników finansowych klienta. Przy obecnie rekordowo niskich stopach procentowych można uzyskać leasing z sumą opłat sięgającą nieco ponad 102% i dodatkowo możliwością odliczenia do 100 proc. VAT” – wyjaśnia Daniel Celiński-Jakubowicz z Porównywarkaleasingowa.pl Siedlce.
Business Edition oznacza w przypadku Lexusa IS 300h bogate wyposażenie. Samochód z tylnym napędem jest seryjnie wyposażony w automatyczną skrzynię biegów E-CVT (zwykle za automat dodatkowo płaci się u konkurencji) z wygodnym sterowaniem łopatkami przy kierownicy i selektorem trybów jazdy. Ponadto na liście znajdziemy jeszcze takie elementy jak: automatyczną klimatyzację, skórzane wykończenie (kierownica, dźwignia zmiany biegów), tempomat, fotele z sześciostopniową regulacją, czujnik deszczu czy komplet czujników parkowania. Bez dopłaty są również obręcze kół ze stopów lekkich (do wyboru 16 lub 17 cali).
W Lexusie nie zabrakło także dodatkowego podgrzewania wycieraczek przedniej szyby - niezwykle przydatne w zimowych warunkach. Bez względu na porę roku docenimy zaś seryjne światła Bi-LED ze spryskiwaczami, czujnikiem zmierzchu oraz funkcję sygnalizacji awaryjnego hamowania (tylne światła). W komplecie również układ wspomagający przy ruszaniu na wzniesieniu (HAC3) czy zintegrowany układ zarządzania dynamiką samochodu (tzw. układ VDIM).
Trudno także narzekać na wyposażenie multimedialne. W IS 300h stosowany jest zestaw multimedialny opracowany wspólnie z renomowaną firmą Pioneer. To zestaw z 7-calowym ekranem, komfortowym kontrolerem, portami AUX i USB czy zestawem głośnomówiącym Bluetooth.