W tym roku marka Dacia charakteryzowała się jedną z największych dynamik wzrostu w Europie wśród marek motoryzacyjnych. Renault zamierza zwiększyć sprzedaż Dacii o 50 proc. w ciągu czterech lat, korzystając ze zwiększonego popytu na tańsze samochody w Europie i konsekwentnie rozszerzając ofertę swoich produktów.

W październiku z fabryki w Mioveni wyjechał milionowy egzemplarz modelu Dacia Logan. W związku z ogromnym zainteresowaniem modelem Duster, który podbija rynki Europy, konieczne było zwiększenie mocy produkcyjnych. Duży, praktyczny rodzinny samochód, który sprawdzi się również w terenie, staje się hitem sprzedaży. Na model Duster przyjęto we Francji już ponad 28 tys. zamówień.

Dacia w ciągu zaledwie 6 lat stała się marką, która podbiła rynki wielu krajów. Niezwykle dynamiczny wzrost sprzedaży marki Dacia jest odzwierciedleniem zmiany mentalności nabywców. Wcześniej klienci mieli opory przed zakupem taniego samochodu, dziś - według badania firmy Cételem przeprowadzonego w 2010 roku na najważniejszych rynkach europejskich - średnio 29 proc. klientów mających zamiar kupić nowy samochód chce przeznaczyć na ten zakup poniżej 8 tys. euro.

Relacja jakości do ceny nabrała z pewnością większego znaczenia pod wpływem kryzysu gospodarczego, uwidaczniając trwałą tendencję, aby konsumować mniej, ale lepiej. Dacia potrafiła uprzedzić zmianę mentalności wprowadzając na rynek gamę niezawodnych samochodów o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do parametrów użytkowych.

Koncern planuje zwiększyć sprzedaż poprzez wprowadzanie nowych modeli z gamy Dacia, rozwój designu, jak również poprzez wejście na nowe rynki zbytu, w tym do Wielkiej Brytanii, gdzie Dacia pojawi się już w 2012 roku. W najbliższych planach jest nowy model dostawczy i nowy samochód rodzinny. Renault planuje również rozszerzenie oferty modelu Duster o nowe, atrakcyjne serie limitowane.

W ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2010 roku Dacia sprzedała 221 092 samochodów osobowych na całym świecie, co daje wzrost o 12,1 proc. w stosunku do roku 2009 i przekłada się na 0,6 proc. udziału w światowym rynku. We Francji Dacia zajmuje szóste miejsce z udziałem w rynku na poziomie 5,1 proc. przy wzroście sprzedaży o 118,4 proc. Jest również pierwszą marką w Rumunii, a jej udział w rynku wzrósł o 2,5 punktu do 33 proc.

Najważniejszymi rynkami zbytu Dacii w Europie są: Francja (85 567 samochodów), a następnie Niemcy (28 184 samochodów), Włochy (16 760 sztuk) oraz Hiszpania z Wyspami Kanaryjskimi (15 848 sztuk) - dane na koniec września 2010 roku. Największymi światowymi rynkami zbytu Dacii są w kolejności: Francja, Brazylia, Rosja, Rumunia i Iran. W Polsce sprzedaż aut marki Dacia (razem osobowych i dostawczych) od stycznia do października 2010 roku wyniosła 4 638 sztuk, co stanowi wzrost o ponad 100 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku 2009.

Marka Dacia bije rekordy popularności w Zachodniej Europie. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się najnowszy model - Dacia Duster. Od momentu wprowadzenia (kwiecień 2010 roku) na świecie złożono zamówienia na 85 322 egzemplarze tego auta. Najwięcej modeli Dacii Duster jeździ we Francji, Niemczech, Hiszpanii i Belgii oczywiście poza Rumunią. W Niemczech Duster cieszy się ogromnym zainteresowaniem, każdy miesiąc od momentu wprowadzenia tego samochodu do sprzedaży to ponad 900 nowych klientów, którzy opuszczają salon tym modelem.

W Polsce Dacia Duster również nie ma konkurencji - wydatek rzędu 39 900 zł za wersję 4x2 lub 49 900 zł za wersję 4x4 jest najbardziej atrakcyjną ofertą cenową na rynku. Dacia znana jest również z niskich kosztów eksploatacji i serwisu, o czym klienci często zapominają przy wyborze auta.  Model Duster jest wyposażony w silniki o niskim zużyciu paliwa, a koszty obsługi technicznej są niewielkie.

Użytkownicy Dacii to również ludzie bardzo zadowoleni ze swoich samochodów. W badaniu JD Power VOSS przeprowadzonym w 2010 roku Dacia plasuje się na czwartym miejscu we Francji (za Hondą, Mercedesem i BMW), a w Niemczech dzieli drugie miejsce na podium z BMW. Badanie to mierzyło poziom zadowolenia klientów będących posiadaczami średnio 2-letnich samochodów w oparciu o cztery kryteria: jakość/niezawodność, zalety użytkowe (design zewnętrzny, prowadzenie auta, ilość miejsca), serwis posprzedażny i koszty eksploatacji.