Mamy jedną dobrą informację: UOKiK twierdzi, że „chrzczenie” paliwa to teraz wyjątek, a nie reguła. Dodawanie wody to zjawisko praktycznie nieistniejące, co bardzo nas cieszy. Z raportu wynika, że zdarzają się jedynie odchylenia od norm, jakie prawo narzuca olejowi napędowego i benzynie. Co to może spowodować? Typowe zjawiska to spadek mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa czy też zanieczyszczenie układu wtryskowego. W sumie przebadano paliwo 1376 razy, ale niektóre kontrole były prowadzone wielokrotnie w jednym miejscu. Na poniższej liście wskazuje stacje, na których paliwo – według danych UOKiK – nie spełniało norm. Ostatnie kontrole w ramach prezentowanego raportu prowadzono do 20 listopada 2017 roku.
Śląskie
„Lotos Paliwa“, Katowice, Mikołowska 58 – ON
Urszula Baran „UL-Trans II“, Zawiercie, Polska 21 – benz.
Oil Trust, Łazy, Wiejska 3 – benz.
Ewander Fuel, Częstochowa, Wręczycka 118 – benz.
Sky Energia, Bielsko-Biała, ul. Regera 81 – ON
Łódzkie
Repoil, Łódź, Przybyszewskiego 99 – ON
MMK Petrol, Łódź, Solec 3/5 – benz.
Lubuskie
FHU „Mad“, Torzym, Świebodzińska – ON
FHU „Mad“, Zielona Góra, Elektronowa 9 – benz.
Podlaskie
PKN Orlen, Siemiatycze, Białostocka 14 – ON
SM „Mlekpol“, Grajewo, Robotnicza 2 – benz.
PPHU „LTL“, Goniądz, Wojska Polskiego 68a – ON
Grupa MGR, Mężenin 1 – ON
Kujawsko-pomorskie
Oil-Gaz Group, Bydgoszcz, Mińska 7 – ON
Lubelskie
PPHU „Petro-Tur“ Józef Borysiuk, Turów, Turow 56 – ON
Paw-Tank, Osiny 271C – benz.
Warmińsko-Mazurskie
Józef Zmudczyński, Iłowo Osada, Jagiellońska 28a – benz.
PPHU „Petrolux“, Nowakowo 16 – ON
Zachodniopomorskie
Anetta Wiącek Agro-Invest, Malechowo 3 – ON
Stacja Paliw Tadeusz Żelazek, Rąbino 1c – benz.
Małopolskie
R8MotorSport, Wieliczka, Narutowicza 5 – ON
Dogis, Prandocin-Iły 93a – ON
Pomorskie
Reflex, Gdynia, Morska 116 – benz.
Mazowieckie
Ewa Łazarz, Grzegorz Łazarz, Węgrzynowo 92, Mała Wieś – ON
Podkarpackie
Instal Czudec Fafara, Wyżne 1, Czudec – ON
Wielkopolskie
Darimex, ul. Malwowa 152, Skórzewo – ON