Mamy jedną dobrą informację: UOKiK twierdzi, że „chrzczenie” paliwa to teraz wyjątek, a nie reguła. Dodawanie wody to zjawisko praktycznie nieistniejące, co bardzo nas cieszy. Z raportu wynika, że zdarzają się jedynie odchylenia od norm, jakie prawo narzuca olejowi napędowego i benzynie. Co to może spowodować? Typowe zjawiska to spadek mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa czy też zanieczyszczenie układu wtryskowego. W sumie przebadano paliwo 1376 razy, ale niektóre kontrole były prowadzone wielokrotnie w jednym miejscu. Na poniższej liście wskazuje stacje, na których paliwo – według danych UOKiK – nie spełniało norm. Ostatnie kontrole w ramach prezentowanego raportu prowadzono do 20 listopada 2017 roku.

Śląskie

„Lotos Paliwa“, Katowice, Mikołowska 58 – ON

Urszula Baran „UL-Trans II“, Zawiercie, Polska 21 – benz.

Oil Trust, Łazy, Wiejska 3 – benz.

Ewander Fuel, Częstochowa, Wręczycka 118 – benz.

Sky Energia, Bielsko-Biała, ul. Regera 81 – ON

Łódzkie

Repoil, Łódź, Przybyszewskiego 99 – ON

MMK Petrol, Łódź, Solec 3/5 – benz.

Lubuskie

FHU „Mad“, Torzym, Świebodzińska – ON

FHU „Mad“, Zielona Góra, Elektronowa 9 – benz.

Podlaskie

PKN Orlen, Siemiatycze, Białostocka 14 – ON

SM „Mlekpol“, Grajewo, Robotnicza 2 – benz.

PPHU „LTL“, Goniądz, Wojska Polskiego 68a – ON

Grupa MGR, Mężenin 1 – ON

Kujawsko-pomorskie

Oil-Gaz Group, Bydgoszcz, Mińska 7 – ON

Lubelskie

PPHU „Petro-Tur“ Józef Borysiuk, Turów, Turow 56 – ON

Paw-Tank, Osiny 271C – benz.

Warmińsko-Mazurskie

Józef Zmudczyński, Iłowo Osada, Jagiellońska 28a – benz.

PPHU „Petrolux“, Nowakowo 16 – ON

Zachodniopomorskie

Anetta Wiącek Agro-Invest, Malechowo 3 – ON

Stacja Paliw Tadeusz Żelazek, Rąbino 1c – benz.

Małopolskie

R8MotorSport, Wieliczka, Narutowicza 5 – ON

Dogis, Prandocin-Iły 93a – ON

Pomorskie

Reflex, Gdynia, Morska 116 – benz.

Mazowieckie

Ewa Łazarz, Grzegorz Łazarz, Węgrzynowo 92, Mała Wieś – ON

Podkarpackie

Instal Czudec Fafara, Wyżne 1, Czudec – ON

Wielkopolskie

Darimex, ul. Malwowa 152, Skórzewo – ON