Mercedes-Benz na krótko po premierze nowej klasy C oznajmił, że już w lecie na rynek trafią również odmiany ze stałym napędem na obie osie. System napędu 4Matic będzie po raz pierwszy w tej klasie dostępny także w połączeniu z jednostką wysokoprężną. Mercedes-Benz podaje, że napęd będzie oferowany w połączeniu z jednym z dwóch benzynowych 6-cylindrowców o mocach 170 kW/231 KM (C 280) i 257kW/350 KM (C 320) lub wspomnianym już dieslem o mocy 164 kW/223 KM (C 320 CDI).
Nowa generacja napędu 4Matic znanego z modelu klasy S jest w odróżnieniu od poprzednich wersji bardziej uczynny, ma niższą masę i bardziej kompaktową konstrukcję. W wyniku tego uzyskano niższe zużycie paliwa i lepsze przeniesienie napędu niż w poprzednich wersjach.
Mercedes-Benz deklaruje średnie zużycie paliwa modelu C 280 4Matic na poziomie 9,6 l/100 km, czyli o 0,2 l mniej niż w poprzedniej generacji. Producent podkreśla, że nowy model dysponuje 7-biegowym automatem, podczas gdy poprzednia generacja wyposażona była w zaledwie 5-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Dla porównania model z napędem tylnej osi wyposażony w tą samą skrzynię biegów osiąga średnie zużycie paliwa 9,4 l/100 km. W wypadku mocniejszego 6-cylindrowca w modelu C 350 średnie zużycie paliwa wynosi 10,5 l/100 km. W połączeniu z 3-litrowym dieslem samochód zużywa średnio 7,7 l/100 km, czyli o 0,2 l więcej niż w wypadku wersji z napędem jednej osi.
Zmodyfikowany system napędu pracuje bez tradycyjnego blokowania mechanizmu różnicowego, wykorzystując precyzyjną elektroniczną regulację napędu. Siła napędu przenoszona jest w 45 procentach na oś przednią i w 55 procentach na oś tylną, czego wynikiem są doskonałe właściwości trakcyjne. Cena tak wyposażonych modeli rozpoczynać się będzie na poziomie 40 340 euro.