Mercedes-Benz na krótko po premierze nowej klasy C oznajmił, że już w lecie na rynek trafią również odmiany ze stałym napędem na obie osie. System napędu 4Matic będzie po raz pierwszy w tej klasie dostępny także w połączeniu z jednostką wysokoprężną. Mercedes-Benz podaje, że napęd będzie oferowany w połączeniu z jednym z dwóch benzynowych 6-cylindrowców o mocach 170 kW/231 KM (C 280) i 257kW/350 KM (C 320) lub wspomnianym już dieslem o mocy 164 kW/223 KM (C 320 CDI).
Nowa generacja napędu 4Matic znanego z modelu klasy S jest w odróżnieniu od poprzednich wersji bardziej uczynny, ma niższą masę i bardziej kompaktową konstrukcję. W wyniku tego uzyskano niższe zużycie paliwa i lepsze przeniesienie napędu niż w poprzednich wersjach.
Mercedes-Benz deklaruje średnie zużycie paliwa modelu C 280 4Matic na poziomie 9,6 l/100 km, czyli o 0,2 l mniej niż w poprzedniej generacji. Producent podkreśla, że nowy model dysponuje 7-biegowym automatem, podczas gdy poprzednia generacja wyposażona była w zaledwie 5-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Dla porównania model z napędem tylnej osi wyposażony w tą samą skrzynię biegów osiąga średnie zużycie paliwa 9,4 l/100 km. W wypadku mocniejszego 6-cylindrowca w modelu C 350 średnie zużycie paliwa wynosi 10,5 l/100 km. W połączeniu z 3-litrowym dieslem samochód zużywa średnio 7,7 l/100 km, czyli o 0,2 l więcej niż w wypadku wersji z napędem jednej osi.
Zmodyfikowany system napędu pracuje bez tradycyjnego blokowania mechanizmu różnicowego, wykorzystując precyzyjną elektroniczną regulację napędu. Siła napędu przenoszona jest w 45 procentach na oś przednią i w 55 procentach na oś tylną, czego wynikiem są doskonałe właściwości trakcyjne. Cena tak wyposażonych modeli rozpoczynać się będzie na poziomie 40 340 euro.
Galeria zdjęć
Napęd na obie osie także dla Mercedesa klasy C
Napęd na obie osie także dla Mercedesa klasy C
Napęd na obie osie także dla Mercedesa klasy C
Napęd na obie osie także dla Mercedesa klasy C