W krótkim czasie zmieniono całkowicie linię modeli. Jako pierwszy pojawił się Rexton, niewiele później debiutował van Rodius, a w 2006 r. dołączył do nich Kyron. Zapowiadane są kolejne modele.Czytelnicy, którzy zostali laureatami naszego konkursu, mieli możliwość wypróbowania wszystkich terenówek SsangYonga. Szkolenie rozpoczynały wykłady teoretyczne, podczas których omawiane były poszczególne rozwiązania techniczne i zasady postępowania w terenie. Później uczestnicy wsiedli do aut i podopieką instruktorów pokonywali coraz trudniejsze przeszkody terenowe. Było to też doskonałą okazją do poznania poszczególnych modeli. Specjalizacja - auta terenowe i 4x4SsangYong wywodzi się z koncernu Ha-Dong-Hwan Motors założonego w 1954 r. W 1986 r. przejął firmę Keohwa, która od 1983 r. produkowała model Korando (1) (oparty na Jeepie). Kolejne auto to SUV Korando Family (2). Lata 90. to popularne również w Europie Musso (3), które brało udział w Rajdzie Dakar (4), zajmując miejsca w pierwszej dziesiątce!Pytania i odpowiedzi z konkursu "Auto Świata" i SsangYonga Pierwszy zestaw: 1) W którym roku firma Ssang-Yong rozpoczęła produkcję aut terenowych, jak nazywał się pierwszy model?Korando powstało w 1983 roku, ale produkowano je w firmie Keohwa (przejętej przez Ssang-Yonga w 1986 roku). Korando Family debiutowało w 1988 roku. Jako poprawne uznawaliśmy wszystkie trzy daty.2) Proszę opisać układ napędowy aktualnie oferowanego modelu Musso Sports i wymienić jego zalety oraz wady.Silnik 2.9 TD, stały napęd tylnej osi z dołączaną "na sztywno" przednią. Skrzynia manualna, reduktor. Dobra trakcja w terenie, ograniczone możliwości wykorzystania trybu 4x4 na asfalcie.Drugi zestaw:1) W którym roku powstał model Musso i z jaką firmą kooperował SsangYong w zakresie konstrukcji silników?1993, Mercedes-Benz2) Proszę wymienić jednostki napędowe stosowane obecnie w samochodach SsangYonga oferowanych w Polsce.Diesle 2.0/141, 2.7/165 i 2.9/120 KM oraz benzynowy motor 3.2 o mocy 220 KM.3) Jakie zadania w układzie napędowym 4x4 spełnia centralny mechanizm różnicowy, jakie ma wady i zalety?Umożliwia obracanie się kół przedniej i tylnej osi z różnymi prędkościami, dzięki czemu nie powstają naprężenia i można jeździć w trybie 4x4 na nawierzchniach o dobrej przyczepności. Nieblokowany przenosi jednak cały moment obrotowy na koła, nie mające przyczepności.