W 1971 r. Datsun 240Z z załogą w składzie Edgar Herrmann Hans Schüller zwyciężył wymagający Rajd Safari. Właśnie do tego modelu nawiązuje koncepcyjny Nissan Juke Rally Tribute Concept.

Nissan Juke Rally Tribute Concept - hybrydowa rajdówka

Jako jego baza posłużył seryjny Nissan Juke. Wykorzystano w nim niektóre z elementów z - także koncepcyjnego - modelu Gripz, pokazanego podczas Targów Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie w 2015 r. Z tego projektu pochodzą czarna maska silnika oraz czarne koła. Juke otrzymał także powiększone nadkola i dodatkowe reflektory na masce i dachu.

Coralie Musy, wiceprezeska ds. marki i obsługi klienta w Nissan Automotive Europe, powiedziała: "Projektem JUKE Rally Tribute Concept świętujemy kultowy moment w dorobku Nissana – udział i zwycięstwo legendarnego modelu 240Z w Rajdzie Safari w 1971 roku. Niezależnie od obchodów rocznicy tego zwycięstwa, projekt samochodu koncepcyjnego odzwierciedla pionierskie dokonania Nissana w dziedzinie crossoverów, wyjątkowych rozwiązań projektowych i elektrycznych układów napędowych. Z radością świętujemy 50. rocznicę zwycięstwa i wybitnych dokonań firmy, których zwieńczeniem jest ten niezwykły projekt”.

Według informacji dostarczonych przez firmę, dla Nissana Juke Rally Tribute Concept jako źródło napędu przewidziano hybrydowy układ napędowy. Ma on tej koncepcyjnej rajdówce zapewnić wysoką sprawność i dodatkowy moment obrotowy, a także poprawić jej osiągi w każdych warunkach.