Jeżeli przyjrzycie się uważnie, to na tych zdjęciach dostrzeżecie pewnego rodzaju sensację. Z przodu nowej Giulietty pomiędzy słupkiem a kołami jest o dobre 20 cm więcej niż w obecnym modelu. To znak, że pod maską pracuje wzdłużnie zamontowany silnik, a napęd jest przekazywany na… tył.

Samochód zaprojektowano z wykorzystaniem skróconej platformy z Giulii. Podczas gdy konkurenci wypuszczają kolejne generacje swoich modeli z przednim napędem, Alfa idzie trochę pod prąd i myśli o samochodzie z napędem przekazywanym na tylne koła. Taka koncepcja sprawia, że zadowoleni będą przede wszystkim fani usportowionych kompaktów. To akurat pasuje do wizerunku włoskiej marki.

{ "contentSources": [ { "uuid": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d", "name": "Auto Bild", "idref": "0b1f6e5c-4d3f-56e3-9b24-2a01934c615d" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MWQ7MDA_/62f6b9c0fc425429896d62fdd34dfb49.jpeg", "creators": [ { "uuid": "92cd1338-20ea-453a-be79-4cacf8166d64", "name": "Avarvarii", "idref": "92cd1338-20ea-453a-be79-4cacf8166d64" } ], "available": { "start": "2018-10-23 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "62f6b9c0fc425429896d62fdd34dfb49", "ocdnExt": "jpeg" }, "uuid": "0b9ee6c1-8e07-5d24-bd05-ffaec6f097e2", "caption": "Nowa Alfa Romeo Giulietta", "size": { "bytes": 576285, "width": 1500, "height": 960 }, "copyright": { "uuid": "adc78632-0c67-5389-ad2e-ef492d3c5e96", "idref": "adc78632-0c67-5389-ad2e-ef492d3c5e96" }, "asyncAdSlot": null } Nowa Alfa Romeo Giulietta
Nowa Alfa Romeo Giulietta

Nasza wizualizacja pokazuje również, że w stylistyce samochodu zachowano wszelkie cechy, które potęgują sportowy charakter nowej Giulietty. Auto ma długą maskę, a przy tym zastosowano krótkie zwisy zarówno z przodu, jak i z tyłu. Jak przystało na model o dynamicznym usposobieniu, nadwozie jest niskie, a boczne szyby zwężają się ku tyłowi. Z przodu smukłe reflektory współgrają z charakterystyczną dla włoskiej marki atrapą chłodnicy. Mamy nadzieję, że design oraz proporcje produkcyjnej wersji będą zbliżone do tego, co widać w prezentowanym tu aucie.

Nowa Giulietta ma się pojawić na rynku w połowie 2019 roku. Jednak to jeszcze nie koniec planów Alfy Romeo wobec tego pojazdu. Najpóźniej do 2022 roku Włosi chcą uzupełnić jego paletę hybrydą typu plug-in i – co nie jest chyba niespodzianką – SUV-em.