Logo
WiadomościAktualnościNowa Dacia Sandero Stepway w teście łosia

Nowa Dacia Sandero Stepway w teście łosia

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Nie tylko Mercedes Klasy A poległ w słynnym teście łosia. Z charakterystyczną próbą ominięcia przeszkody nie poradziły sobie także m.in. Citroen Nemo, Jeep Cherokee, Porsche Macan czy hybrydowe odmiany Skody Octavii i Volkswagena Passata. Z tą próbą zmierzyła się także najnowsza Dacia Sandero Stepway. Wyniki łatwe do przewidzenia?

Dacia Sandero Stepway
Auto Bild
Dacia Sandero Stepway
  • Test łosia to próba slalomu, by ominąć przeszkodę na jezdni
  • Im wyższa prędkość przejazdu, tym lepsze notowania w rankingach - od lat w czołówce jest m.in. nieco zapomniany już Citroen Xantia Activa
  • Nowa Dacia Sandero Stepway osiągnęła 73 km/h podczas prób, taki sam wynik miał Volkswagen Golf GTI z rocznika 2017
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Test łosia to prawdziwe wyzwanie nie tylko dla popularnych marek spoza segmentu premium. Charakterystyczną próbę ominięcia przeszkody i powrotu na właściwy pas ruchu dość trudno zdać bez względu na klasową przynależność. Z pozoru dość prosty manewr to wyzwanie dla aut miejskich, kompaktów, klasy średniej i przede wszystkim współczesnych SUV-ów i innych modeli z wyższym środkiem ciężkości. Boleśnie przekonały się o tym takie marki jak Citroen, Hyundai, Jeep, Kia, Mercedes, Skoda, Toyota, Volkswagen czy nawet Porsche. Jak na tym tle wypadła Dacia?

Dacia Sandero Stepway – bez przewrotki

Z testem łosia zmierzyła się najnowsza Dacia Sandero w bardziej bojowej i podwyższonej wersji Stepway. Samochód sprawdzili eksperci z hiszpańskiego magazynu "km77", który podobnie jak szwedzki "Teknikens Varld" od lat prowadzi próby slalomu z ominięciem przeszkody.

Jakie wyniki? Są dobre i złe wiadomości. Najistotniejsze jest to, że Dacia nie zaliczyła spektakularnej przewrotki jak pierwszy Mercedes Klasy A. Samochód pewnie pokonał wyznaczony tor, ale testujący narzekali na zbyt skromną prędkość przejazdu. W czym zatem problem?

Dacia lepsza od Lexusa IS czy Tesli Model S

W testach "km77" kluczowe jest pewne ominięcie przeszkody z jak najwyższą prędkością. Dacia Sandero osiągnęła 73 km/h, co zdaniem testujących jest relatywnie słabym wynikiem. Wystarczy jednak rzut oka do zestawień "km77" i "Teknikens Varld", by przekonać się, że taki sam rezultat osiągnął np. Volkswagen Golf GTI z 2017 r. czy o rok młodszy Mercedes CLS! Na dodatek Dacia wypadła lepiej niż BMW X2 (72 km/h), Lexus IS 300h (72 km/h), Renault Talisman kombi (72 km/h), Tesla Model S (71 km/h) czy Opel Insignia (rocznik 2017 – 70 km/h).

Przeczytaj też:

Oczywiście testujący z "km77" próbowali pokonać slalom z wyższą prędkością. Dacia, dzięki interwencjom układu ESP (przyhamowywane przednie lewe koło), nie była już w stanie zmieścić się w zadanym torze jazdy, gdy kierowca rozpędzał się do 78 km/h i 80 km/h. Choć narzekano na miękkie zawieszenie, to jednak chwalono rumuńskie auto za przewidywalne i bezpieczne reakcje. Co więcej, doceniono nawet spory postęp w porównaniu z poprzednikiem, który zachowywał się znacznie gorzej.

Wnioski po testach łosia z udziałem Dacii nie są wbrew pozorom takie oczywiste. Nie zapominajmy bowiem, że nawet najlepszym autem z testów łosia możemy łatwo wylądować w rowie, gdy nie zachowamy należytej ostrożności lub nasza reakcja za kierownicą będzie zupełnie nieadekwatna do zagrożenia na drodze. Cóż, ostrożności nigdy dość.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium