Dynamiczna linia nadwozia z uwypuklonymi, błotnikami, podkreślającymi szeroki rozstaw kół, nadaje mu silnego charakteru. Elegancki przód nadwozia oraz płynne linie tworzą zwartą, atletyczną sylwetkę. Postęp, jaki dokonał się w stosunku do modelu poprzedniej generacji jest jeszcze lepiej widoczny w przypadku wersji Tourer, w której duży nacisk położono na możliwości transportowe, nie zapominając jednak o eleganckiej i wszechstronnej stylistyce.W nowym Accordzie dostępne będą jedne z pierwszych silników na świecie spełniających normę emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie dopiero we wrześniu 2009 r. Znakomita wydajność ekologiczna nie została osiągnięta kosztem przyjemności z jazdy. Większa oszczędność paliwa idzie w tym przypadku w parze z lepszymi osiągami i większą wszechstronnością. W najnowszej Hondzie debiutuje silnik Diesla drugiej generacji, który czerpie z doskonałych osiągów i parametrów wielokrotnie nagradzanej jednostki i-CTDi, dzięki czemu ma szansę po raz kolejny podnieść poprzeczkę w segmencie. Zaawansowane technologie zastosowane w silniku oraz potencjał w nim drzemiący stawiają jednostkę na czele nowoczesnych diesli i zapewniają dynamiczne osiągi w połączeniu z doskonałą wydajnością ekologiczną. Podobnie jak poprzednik, nowy silnik i-DTEC jest kompaktowy, lekki i cichy. Wykorzystując najnowocześniejsze technologie piezoelektrycznego, wielostopniowego wtrysku paliwa, bardziej wydajny system recyrkulacji gazów wydechowych oraz filtr cząstek stałych, 2.2-litrowa jednostka z łatwością spełnia normy Euro 5. Jednocześnie, moc jednostki oraz wartość momentu obrotowego zostały zwiększone w stosunku do obecnej generacji silnika. Nowy silnik diesla osiąga maksymalnie 150 KM oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 2 000 obr./min.Natomiast 2-litrowy silnik i-VTEC osiąga - 156 KM przy 6 300 obr./min.Silnik o pojemności 2,4-litra jest teraz mocniejszy; osiąga 200 KM przy 7 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 233 Nm przy 4 500 obr./min.Wszystkie silniki współpracują z 6-biegową przekładnią manualną, przy czym do jednostek benzynowych można zamówić 5-biegową przekładnię automatyczną.Szczegółowe dane techniczne zostaną opublikowane w momencie premiery modelu. źródło: Honda