Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe Łady Niva i Grand Niva już w 2024 r.

Nowe Łady Niva i Grand Niva już w 2024 r.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

W Ładzie szykują się na rewolucję. W ramach strategii Renaulation w ciągu kilku najbliższych lat zobaczymy aż cztery zupełnie nowe modele. Nie jest tajemnicą, że dzięki obecności w Grupie Renault Łada skorzysta z rozwiązań stosowanych m.in. w Dacii. Nowa Niva upodobni się zatem technicznie do Dustera następnej generacji.

Lada Niva VisionRenault / Renault
  • Łada szykuje aż dwie wersje nowej Nivy. W 2024 r. pojawi się pięciodrzwiowa Niva. Dwa lata później zadebiutuje dłuższy model o roboczej nazwie Grand Niva. Oba trafią do sprzedaży w UE
  • Wszystkie nowe Łady powstaną na platformie Renault CMF-B, z której korzysta m.in. Dacia.
  • Nowa Łada Niva będzie spokrewniona z kolejną generacją Dacii Duster. Pod znakiem zapytania stoi przyszłość odmian z napędem na wszystkie koła
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Łada i Dacia w ramach jednej biznesowej jednostki w Grupie Renault. Zbliżanie obu firm nie powinno dziwić. W końcu obie należą do Grupy Renault, która konsekwentnie wdraża nową strategię o wymownej nazwie Renaulation. A to oznacza nie tylko techniczne pokrewieństwo (jedna platforma CMF-B), ale także cięcie całej gamy modelowej (z 18 do 11). Nie zabraknie także premier zupełnie nowych modeli. Do 2025 r. w Dacii zobaczymy trzy nowe auta. Łada pokaże zaś aż cztery premierowe samochody.

Łada 4x4 Vision
Łada 4x4 VisionŁada

Łada Niva — nowa rosyjska rewolucja

Dla Rosjan to prawdziwa rewolucja. Francuzi zapowiadają m.in. ograniczenie liczby platform do zaledwie jednej. Wszystkie nowe Łady powstaną już zatem na płycie CMF-B, którą wykorzystano do budowy takich aut Dacii jak Logan, Jogger i Sandero oraz tureckiego wariantu Logana, czyli Renault Taliant. Nowa Niva także powstanie na CMF-B ( jak kolejny Duster). To oznacza obawy o dostępność wersji z napędem na wszystkie koła. Na razie próżno o taką na tańszej platformie CMF-B. Jedną z opcji pozostaje napęd hybrydowy z silnikiem elektrycznym.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nicolaus Maure, kierujący Ładą od kilku lat, zapewnia jedynie o możliwościach terenowych na miarę Land Rovera Defendera. W jednym z wywiadów dla francuskich mediów przyznał także, że rosyjska firma pracuje nad dwoma wersjami samochodu: Niva i wydłużona odmiana o roboczej nazwie Grand Niva (krewniak planowanej Dacii Bigster). Co więcej, obie powinny trafić do sprzedaży na terenie UE. Znane są także szacowane ceny. Za mniejszą Nivę, jaka pojawi się na rynku pod koniec 2024 r., trzeba będzie zapłacić ok. 12 tys. euro, czyli ok. 55 tys. zł. Na większą Grand Niva, której premierę zaplanowano na 2026 r., potrzebne będzie ok. 20 tys. euro, czyli nieco ponad 90 tys. zł.

Łada 4x4 Vision
Łada 4x4 VisionŁada

Łada Granta i Niva Travel — wiecznie żywe

Niewykluczone, że Rosjanie tak jak dotychczas utrzymają w produkcji kilka generacji aut. W przypadku popularnej terenówki oznacza to wersję Niva Travel, którą przez wiele lat w Rosji oferowano jako Chevrolet Niva w ramach współpracy z koncernem GM. Szanse na utrzymanie w produkcji ma również Łada Granta, czyli jeden z najchętniej kupowanych nowych modeli w Rosji. Jej produkcja mogłaby się odbywać równolegle z następcą planowanym już na 2023 r. Kolejna z wyczekiwanych nowości będzie spokrewnioną z jakże popularną Dacią Logan.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków