Zmiany w MX-5 są podobne do tych, które zaszły w japońskiej wersji. Zarówno w nadwoziu z twardym jak i miękkim dachem japoński maluch zyska nowy, bardziej agresywny zderzak, w którym znajdą się nieco większy niż dotychczas grill i halogeny przeciwmgielne. Zmianom ulegnie także paleta lakierów. W miejsce odcienia Metropolitan Grey pojawi się Dolphin Grey.

Dzięki oddzieleniu ruchu przepustnicy od głębokości wciskania pedału gazu roadster będzie bardziej stabilny przy przyspieszaniu z mniejszych prędkości. Zmodernizowany podciśnieniowy siłownik wspomagania pompy układu hamulcowego poprawi zaś powrót pedału hamulca, co będzie odczuwalne przy prowadzeniu w zakrętach.

Mazda inwestuje ponadto w bezpieczeństwo. System „aktywnej maski” pomoże przeżyć pieszemu, gdy ten spotka na swojej drodze MX-5. Podczas kolizji maska uniesie się, dzięki czemu samochód przyjmie część energii uderzenia.

Ceny nowego modelu będą znane w okolicach premiery samochodu na targach w Paryżu.