To już czwarta generacja Skody Octavii. I wszystkie bez zmian są hitami sprzedaży na polskim rynku. Problem w tym, że o ile kiedyś Skody były wyraźnie tańsze od konkurentów, to teraz w cennikach próżno szukać już tanich odmian. Za to auto wydoroślało, stało się bardziej designerskie i lepiej wyposażone. Niestety, zarówno wersja plug-in, jak i czteronapędowy Scout, wyceniona została na znacznie ponad 100 tys. złotych.
Skoda Octavia iV - hybryda plug-in
Octavia iV wyposażona jest w akumulatory o pojemności 37 Ah (13 kWh). Według producenta zasięg na pełnych bateriach w trybie czysto elektrycznym wynosi do 60 km. Model wyposażony jest w silnik 1.4 TSI wspomagany przez motor elektryczny. Cały układ dysponuje łączną mocą 204 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 350 Nm. Auto wyposażono w sześciobiegową skrzynię DSG.
Skoda Octavia iV występuje w dwóch rodzajach nadwozia (Liftback i Combi) oraz w wersjach wyposażenia (Ambition lub Style). To jednak nie koniec – hybrydową Octavię można zamówić także w odmianie RS iV, która dysponuje mocą 245 KM (jeszcze nie ma polskich cen).
Skoda Octavia Scout - dzielniejsza poza asfaltem
W przypadku wersji Scout mamy zwiększony o 15 mm prześwit oraz napęd 4x4. W tym przypadku pod maskę trafił 2-litrowy diesel o mocy 200 KM (2.0 TDI Evo). Jednak bazowym silnikiem będzie tu 1.5 TSI o mocy 150 KM z manualną 6-biegową skrzynią oraz napędem wyłącznie na przednią oś. Taką wersję, a de facto pakiet stylizacyjny, wyceniono na 119 250 złotych.
Dopiero wersja z dieslem w standardzie dostępna jest z napędem 4x4 i współpracuje z 7-biegową przekładnią DSG. Tu jednak ceny zaczynają się już znacznie wyżej – od 160 900 złotych (wersja kombi).
Ponadto dla modelu Octavia Scout producent planuje rozszerzenie gamy silników o jednostkę benzynową 2.0 TSI o mocy 190 KM oraz wysokoprężną 2.0 TDI o mocy 150 KM. Te wersję również mają być dostępne z napędem na wszystkie koła.