Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Nowe Audi RS 4 Avant po liftingu – szybsze i naszpikowane elektroniką

Nowe Audi RS 4 Avant po liftingu – szybsze i naszpikowane elektroniką

Inaczej zaprojektowany przód, wnętrze z nowym systemem operacyjnym MMI touch oraz wysokoobrotowy silnik V6 biturbo o mocy 450 KM – to główne wyróżniki nowego Audi RS 4 Avant.

Nowe Audi RS 4 Avant – szybsze i naszpikowane nową elektronikąŹródło: Audi

W grudniu w salonach Audi pojawi się nowe Audi RS 4 Avant wyróżnia się nie tylko mocarnym silnikiem – V6 biturbo – ale także charakterystycznym dla modeli RS pakietem stylistycznym. Przód nowego Audi RS 4 Avant został przeprojektowany – osłona chłodnicy Singleframe jest szersza, bardziej płaska i podobnie jak w większych modelach z rodziny RS, ma kratownicę o strukturze trójwymiarowego plastra miodu w kolorze czarnym. Grill opatrzono emblematem RS 4, a na jego bokach dodano duże wloty powietrza z pionowym podziałem.

W nowym Audi RS 4 Avant przeprojektowano również kształt diodowych reflektorów przednich. Opcjonalnie będzie można zamówić reflektory matrycowe (Matrix LED) z przyciemnianymi szkłami. Audi RS 4 zyskało także poszerzone o 30 mm nadkola.

Nowe Audi RS 4 Avent będzie dostępne z jednym z trzech pakietów stylistycznych: „gloss black – błyszcząca czerń”, „matt aluminium – matowe aluminium” i „carbon – karbon”. W ich skład wchodzić będą nakładki na progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz zderzaki. Na życzenie, w ramach pakietów stylistycznych „gloss black” i „carbon”, zamówić można czarne pierścienie w logo Audi i czarne logo RS.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowe Audi RS 4 Avant będzie można doposażyć również w układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur wydechowych i zmodyfikowanym dźwiękiem. W tym przypadku kierowca sam, za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, będzie decydował, czy chce uzyskać dźwięk sportowy, czy bardziej stonowany.

Nowe Audi RS 4 Avant jest fabrycznie wyposażone w 19-calowe, felgi zrobione z kutego aluminium, na które założono w rozmiarze 265/35. Na życzenie dostępne są również obręcze 20-calowe w różnych stylistykach, m.in. w pełni frezowane felgi pięcioramiennne w całości malowane w matowym brązie. Dla nich przeznaczono opony w rozmiarze 275/30 R20.

Audi RS 4 Avant – silnik i napęd

Pod maskę najnowszej generacji Audi RS 4 trafił silnik 2.9 TFSI V6 biturbo, stworzony przez Audi Sport GmbH na bazie legendarnego 2.7 V6, który napędzał pierwsze Audi RS 4 Avant z roku 1999. Tamta jednostka miała moc wyjściową 380 KM. Nowe Audi RS 4 Avant ma 450 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Pozwala to rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h – w pakiecie dynamicznym RS jest podniesiona do 280 km/h.

Każda z dwóch turbosprężarek silnika 2.9 TFSI przypisana jest do konkretnego rzędu cylindrów, a razem wytwarzają ciśnienie doładowania rzędu 1,5 bara. Nowy silnik jest o 31 kilogramów lżejszy, od silnika V8 montowanego w poprzedniej generacji Audi RS 4 Avant. Dzięki temu ufało się obniżyć nieco masę auta i uzyskać lepszy rozkład mas. Jednostka V6 biturbo osiąga imponujący moment obrotowy 600 Nm, przekazywany na wał korbowy przy prędkości obrotowej silnika od 1900 do 5000 obr./min. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu RS można to ograniczenie podnieść do 280 km/h.

W nowym Audi RS4 Avant sportowa, ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic będzie przekazywać moc na obie osie. W przypadku nowego Audi RS4 Avant napęd Quattro zaprogramowano tak, aby więcej mocy trafiało na koła tylnej osi. Centralny mechanizm różnicowy kieruje na tylną oś 60 procent momentu obrotowego, a na oś przednią 40 procent. Kiedy na jednej z osi dochodzi do niepożądanego poślizgu, większość mocy silnika kierowana jest błyskawicznie i automatycznie na drugą oś – maksymalnie 70 procent mocy na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną.

Audi RS 4 Avant – nowy kokpit i multimedia

Wnętrze Nowego Audi RS 4 Avant utrzymane jest w całości w czerni. Można je jednak ożywić kolorystycznie wybierając pakiet stylistyczny RS. Ponadto w jego ramach na konsoli środkowej, na podłokietnikach, na pasach bezpieczeństwa i na dywanikach pojawia się logo RS. Kierownica, dźwignia zmiany biegów oraz podparcia kolan pokryte są Alcantarą z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami.

Ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala jest teraz centralnym elementem obsługi nowego systemu operacyjnego. Umieszczono go na środku tablicy rozdzielczej i delikatnie zwrócono w stronę kierowcy. Na powitanie kierowcy zajmującego miejsce w samochodzie, dotykowy ekran wysokiej rozdzielczości wyświetla animację graficzną Audi RS 4 Avant. Ekran MMI touch, który przejął wszystkie zadania poprzednio montowanego w tym modelu przycisku obrotowego na konsoli środkowej, daje akustyczny sygnał zwrotny. Kierowca może na nim wywołać monitor RS, dający podgląd temperatury poszczególnych układów i podzespołów pojazdu, maksymalnych sił przeciążenia, czy informacji o temperaturze i ciśnieniu opon.

Kierowca może włączyć tryb RS1 lub RS2 systemu Audi drive select także za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na spłaszczonej u dołu, pokrytej skórą sportowej kierownicy RS. Biegi można zmieniać opcjonalnie aluminiowymi manetki zmiany biegów.

Audi RS 4 Avant – nowa paleta kolorów

Paleta barw lakieru nowego Audi RS 4 Avant składa się z ośmiu kolorów, w tym nowego koloru niebieskiego Turbo i nowego koloru metalicznego czerwony Tango. Program Audi exclusive oferuje dodatkowo kolejne, spersonalizowane kolory lakierów, np. niebieski Nogaro z efektem perłowym. To lakier był charakterystyczny dla legendarnego poprzednika wszystkich obecnych modeli typu RS - RS 2 Avant z roku 1994.

pik
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków