Prezentacja BMW ze znaczkiem „M” zawsze wzbudza sporo emocji, nawet jeśli mowa o SUV-ie. I tym razem fani niemieckiej marki nie powinni być zawiedzeni. Pod maskę BMW X3 M i X4 M trafi bowiem nowa, podwójnie doładowana, sześciocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności trzech litrów.

W standardowej wersji „M” silnik ma mieć moc 473 KM i 598 Nm maksymalnego momentu obrotowego i będzie współpracował z napędem 4x4 oraz 8-biegowym automatem „M Steptronic”. To pozwoli nowym X3 M i X4 M na rozpędzenie się do 280 km/h i osiągnięcie pierwszej „setki” po 4,1 sekundy.

Dzięki zastosowaniu systemu M xDrive, auta będą miały tendencję do przekazywanie większej mocy na tylną oś. Dostępne będą także dwa tryby jazdy 4x4. Ponadto moc może być płynnie rozdzielana pomiędzy cztery koła. BMW X3 M i X4 M zyskały także wydajniejszy układ hamulcowy i zmodyfikowany układ kierowniczy w stosunku do „cywilnych” wersji modeli. Oba auta mają oczywiście znacznie sztywniej zestrojone zawieszenie, które musi radzić sobie z wyżej umieszczonym środkiem ciężkości.

Równolegle w ofercie pojawi się mocniejsza odmiana – M Competition, w której silnik wzmocniony jest do 510 KM. Osiągi najmocniejszych „eMek” nie będą jednak znacznie lepsze. Auta przyspieszają do 100 km/h w 4 s, a prędkość maksymalna jest wyższa o 4 km/h.

Układ napędowy to jedno, ale w przypadku aut z logo M na klapie równie ważna jest sportowa stylizacja. Oba modele będą wyróżniały się czarnym grillem, agresywniej narysowanymi zderzakami, większymi wlotami powietrza. Z tyłu pojawił się spojler M oraz dyfuzor zwieńczony czterema końcówkami wydechowymi po bokach. Standardowe wyposażenie obejmuje również 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z linii M w polerowanym kolorze czarnym i układ wydechowy M Sport.

Wśród wyposażenia seryjnego modeli BMW X3 M, X4 M i wersji Competition znajdują się także: reflektory LED i pakiet nawigacyjny ConnectedDrive, w tym system nawigacji Professional.Od sierpnia 2019 roku dostępny będzie także opcjonalny pakiet zewnętrzny „M Carbon”. Obejmuje on elementy z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym, m.in. przednie wloty powietrza, łopatki umieszczone w przednim pasie, tylny dyfuzor, lusterka zewnętrznego i spoiler.

Z kolei we wnętrzu pojawią się sportowe fotele, tapicerka ze skóry Merino, specyficzne dla danego modelu listwy progowe i tabliczka znamionowa na środkowej konsoli. Opcjonalnie będzie można wybrać dwukolorową tapicerkę ze wstawkami z Alcantary. Najmocniejsze odmiany X3 i X4 mają trafić do seryjnej produkcji już w kwietniu tego roku.