- W 2024 roku oddano do użytku niemal 156 km nowych dróg, w tym autostrady, drogi ekspresowe i krajowe
- Oprócz dróg szybkiego ruchu powstały 68 km tras dla rowerzystów, w tym 11,7 km dróg rowerowych i 55,9 km ciągów pieszo-rowerowych
- Inwestycje obejmowały kluczowe arterie, takie jak autostrada A2 i droga ekspresowa S1, zwiększając bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów
Wraz z nowymi drogami szybkiego ruchu i autostradami powstają także mniejsze drogi, a także trasy dla innych użytkowników dróg, a to tym bardziej istotne, że do Polski właśnie zawitała chyba już wiosna. W ubiegłym roku miłośnicy jazdy na rowerze mogli cieszyć się z ponad 80 km nowych dróg przygotowanych specjalnie z myślą o nich. To efekt działań na sieci dróg krajowych oraz w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i Programu budowy 100 obwodnic.
Przeczytaj także: No to się zacznie. Jest decyzja sądu w sprawie skrętu w lewo. Już nie wystarczy kierunkowskaz
GDDKiA także odpowiada za budowę ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych
Takie inwestycje kojarzymy głównie z miastami, ale GDDKiA przy okazji swoich zadań również dba o pieszych i rowerzystów. Wśród nowych tras rowerowych, niemal 16 km to dedykowane drogi rowerowe, a reszta to ciągi pieszo-rowerowe. Trasy te powstały przy kluczowych arteriach, takich jak autostrada A2 czy droga ekspresowa S1, zwiększając bezpieczeństwo i komfort podróżujących.
Przejęcie ruchu, w tym ciężarówek, przez nowo wybudowane odcinki pozwala na uspokojenie ruchu na dawnych trasach krajowych, które teraz służą jako drogi samorządowe. To dobra wiadomość dla rowerzystów, którzy mogą korzystać z nich z większym bezpieczeństwem.
W 2024 r. padły rekordy. Coraz więcej kilometrów
Nasze działania na istniejącej sieci dróg krajowych w 2024 roku zakończyły się udostępnieniem prawie 68 km tras dla rowerzystów. Na tę liczbę składa się 11,7 km dróg rowerowych i 55,9 km ciągów pieszo-rowerowych. W 2023 r. były to ponad 42 km (11,3 km dróg rowerowych i 31,1 km ciągów pieszo-rowerowych), rok wcześniej ponad 41 km (3,2 km i 38 km), a w 2021 r. nieco ponad 25 km (6 km i 19,3 km)
- komentuje GDDKiA w oficjalnym komunikacie. To pokazuje rosnącą tendencję do tworzenia infrastruktury przyjaznej dla rowerzystów. To cieszy, ponieważ w ostatnich latach widzimy coraz większą popularność tego środka transportu. Tak samo coraz więcej w Polsce elektrycznych hulajnóg.
GDDKiA nie zapomina o kierowcach. Nowe km dla samochodów
W 2024 roku oddano do użytku niemal 156 km nowych dróg, w tym autostrady, drogi ekspresowe i krajowe. W 2025 roku plany są jeszcze ambitniejsze, liczą bowiem ponad 400 km nowych dróg. W bieżącym roku kierowcy mogli już skorzystać z nowych odcinków dróg, w tym z zachodniej obwodnicy Brzeska oraz obwodnicy Strzelec Krajeńskich, co z pewnością poprawi płynność ruchu w tych regionach. Niedawno sprawdzaliśmy też sytuację na S7, gdzie wielkimi krokami zbliża się oddanie kolejnych trzech odcinków na północ od Warszawy: To ten rok. GDDKiA podaje trzy daty dla trzech odcinków S7. Kierowcy zacierają ręce