- Budowa drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy dobiega końca
- Trzy nowe odcinki będą gotowe jeszcze w tym roku, a GDDKiA podała dla każdego stopień realizacji i datę ukończenia
- Zaczęło się też dziać w sprawie budowy północnego wylotu ze stolicy, ale tutaj perspektywa jest bardzo odległa. Ruszyły na razie prace projektowe
Często powtarzamy, że nie ma przesady w nazywaniu drogi ekspresowej S7 jedną z najważniejszych w kraju. Docelowo ma mieć około 730 km i połączy morze z górami. Przebiega przez pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowiecki, świętokrzyskie oraz małopolskie. Łączy m.in. Trójmiasto, Warszawę, Radom, Kielce i Kraków, a także przecina się z autostradami A2 i A4. W przeciwieństwie do położonej bardziej na zachód autostrady A1 ekspresowa siódemka jest darmowa i dlatego kierowcy tak często nią jeżdżą.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzeczytaj także: Odcinkowy pomiar prędkości na A4 się grzeje. Absurdalna liczba mandatów. Do tego S7 i S8
Droga S7. Na północ od Warszawy wciąż trwają prace
Większość ekspresowej siódemki jest już gotowa, a kierowcy chętnie z niej korzystają. Na koniec zeszłego roku ukończono prace koło Krakowa, a Kraków i Warszawa w końcu zyskały połączenie drogą szybkiego ruchu bez żadnych wąskich gardeł. Między Warszawą a Trójmiastem wciąż trwają prace.
To bardzo duży fragment S7, który przebiega od Czosnowa (miejscowość na północ od Warszawy) i ciągnie się aż do Płońska. W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz sześć węzłów drogowych, które zapewnią dostępność do trasy ekspresowej.
Żeby ułatwić i przyspieszyć prace rozbudową S7 podzielono na trzy mniejsze odcinki:
Kiedy kierowcy pojadą drogą ekspresową S7?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała właśnie stopień ukończenia prac na każdym z odcinków. Wygląda to bardzo obiecująco:
- Płońsk Południe – Załuski: 64 proc.
- Załuski – Modlin: 72 proc.
- Modlin – Czosnów: 81 proc.
Jest jeszcze lepiej, kiedy spojrzymy na przewidywaną datę zakończenia prac. GDDKiA podaje, że pierwszy z nich ma być gotowy już na maj 2025 r., a dwa kolejne zostaną oddane kierowcom do sierpnia 2025 r.
Największe wyzwania na S7 jeszcze przed nami
Trzema nowymi odcinkami S7 pojedziemy więc jeszcze w tym roku. Najtrudniejsze będzie jednak wyprowadzenie siódemki z Warszawy. Optymistycznie można zakładać, że wylot ze stolicy będzie gotowy w 2030 r. Na razie rozpoczęto prace nad dokumentacją projektową dla odcinka drogi ekspresowej S7, który połączy Kiełpin z Trasą Armii Krajowej. Planowana droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniowa, z możliwością rozszerzenia do trzech, a nawet czterech pasów ruchu w niektórych miejscach. Na uwagę zasługują projektowane tunele w Bielanach i Bemowie. Poniżej możecie obejrzeć wizualizację drogi: