Liczba zamówień złożonych na auto francuskiej marki w okresie od listopada 2008 do końca marca bieżącego roku przekroczyła już poziom 70 tys. egzemplarzy.

"Sytuacja nowego Megane na rynkach europejskich rzeczywiście jest dobra, samochód został dobrze przyjęty przez użytkowników i cieszy się dużym powodzeniem - podkreśla Grzegorz Paszta, Attache Prasowy w Dyrekcji Komunikacji Renault Polska. "Biorąc pod uwagę tylko wyniki sprzedaży europejskiej w marcu 2009, wyraźnie wyróżnia się rynek francuski, gdzie nowy Megane razem z nowym Megane Coupe zajął pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży oraz pierwsze miejsce w liczbie zamówień".

Nieźle wypada nowe Megane m.in. również na konkurencyjnym rynku niemieckim. W kwietniu ilość rejestracji zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej o prawie 80%. Dzięki temu model Renault plasuje się na ósmym miejscu w klasie niższej średniej. W ujęciu narastającym od początku bieżącego roku Megane charakteryzuje się dynamiką wzrostu powyżej 50%.

Odpowiedzią Francuzów na zwiększone zainteresowanie gamą nowego Renault Megane jest podjęta niedawno decyzja o przejściu na trzyzmianowy system pracy w hiszpańskich zakładach w Palencii (od połowy czerwca). Dotychczas fabrykę opuszczało dziennie 920 egzemplarzy, a teraz liczba ta wzrośnie o 180 sztuk.

Przedstawiciele Renault podkreślają, że jedną z przyczyn zwiększonego zainteresowania klientów gamą Megane są premie ekologiczne dostępne w szeregu krajach europejskich.

"Należy też zauważyć dobrą końcówkę sprzedaży Megane II na niektórych rynkach, gdzie cieszył się on zawsze dużym powodzeniem - dodaje Grzegorz Paszta. "Na przykład w Belgii udział przypadający na Megane + Scenic w rynku samochodów osobowych to 25%, a w Holandii 17%".

Na polskim rynku nowe Megane w wersji 5-drzwiowej to aktualnie drugi najchętniej kupowany model marki Renault. W okresie od stycznia do kwietnia na zakup tego auta zdecydowało się 1 423 osoby. "Wyróżnia się także sprzedaż nowego Megane Coupe (266 aut) i rośnie z miesiąca na miesiąc - mówi Grzegorz Paszta z Renault Polska. "To więcej niż zakładały początkowe plany sprzedaży tego modelu na polskim rynku. Taki rytm sprzedaży nowego Megane na polskim rynku umożliwił nam podniesienie planów sprzedaży tego modelu na rok bieżący o 20%".