Auto zostało wyposażone w nowy turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 3.2 litra i mocy 200 KM, dzięki któremu Pajero oferuje najlepsze osiągi w tej klasie aut połączone z imponująco niskim spalaniem i emisją dwutlenku węgla. Silnik współpracuje z nową 5-biegową automatyczną przekładnią. Pajero 2009 zostało znakomicie wyciszone a masa przyczepy holowanej przez ten pojazd może osiągać teraz 3500 kg - o 700 kg więcej niż w przypadku Toyoty Landcruiser i 500 kg więcej niż przy pomocy Nissana Pathfinder. Mitsubishi Pajero 2009 jest obecnie dostępne w pięciodrzwiowej specjalnej wersji Elegance w nowym kolorze Granite Brown z dopracowanym wnętrzem i nową tapicerką oraz nowymi 18-calowymi aluminiowymi obręczami kół.

Poczynając od ważnego w historii firmy, napędzanego na 4 koła samochodu - będącego istną torpedą na kołach, czyli modelu PX33 z 1936 roku, pojazdy Mitsubishi z napędem 4x4 zajmują szczególne miejsce na rynku. Nawet tworząc samochody kreujące nowe segmenty rynkowe, jak Pajero z 1983 roku, uznawany za jeden z pierwszych pojazdów SUV, czy w 2006 roku wprowadzając na rynek pick-up’a L200, wzorowanego na zwyciężającym w rajdzie Dakar samochodzie Pajero Evo, nigdy nie zrezygnowano z solidności, czyniąc z tych pojazdów niezawodne narzędzie pracy wybierane przez farmerów, architektów, czy weterynarzy. Ich solidność i własności użytkowe, zarówno na drodze, jak i w terenie, są i będą wynikiem 70 lat doświadczeń w budowaniu samochodów terenowych, 25 lat doświadczeń w ściganiu się takimi samochodami, a także wynikającego z tych doświadczeń opanowania sztuki inżynierskiej.

Obecnie, gdy panujące w gospodarce trendy powodują przesunięcie popytu z dużych samochodów rekreacyjnych w kierunku małych i średnich pojazdów z napędem 4x4, w Mitsubishi Motors zdecydowano podnieść rękawicę i wysłać do "walki" odpowiednio przystosowane samochody. Pajero otrzymało zatem układ napędowy przekonstruowany przez Mitsubishi Motors R&D Center (Okazaki - Japonia), z myślą głównie o europejskich odbiorcach. Ten najnowszy model właśnie pojawia się na polskim rynku.

W dwa lata po premierze kolejnej generacji Mitsubishi Pajero, samochód otrzymuje całkowicie odnowiony silnik i skrzynię biegów, a rezultatem są osiągi najlepsze w tej klasie pojazdów.

Zmiany w silniku objęły łożyska, głowicę, tłoki, korbowody, wałki krzywkowe, układ zaworowy, turbosprężarkę, pompę oleju, układ wtrysku paliwa oraz komputer sterujący pracą silnika, dzięki czemu Pajero 3.2 Di-D może się poszczycić mocą 200 KM @ 3800 obr/min (+ 25% dla przekładni ręcznej lub + 18% dla przekładni automatycznej oraz 441Nm @ 2000 obr/min (+ 16% dla przekładni ręcznej lub + 18% dla przekładni automatycznej). Równolegle z odświeżeniem konstrukcyjnym silnika Pajero 3.2 Di-D na rok 2009, przeprowadzono prace nad nową, 5-biegową przekładnią automatyczną.

Oprócz grubszej szyby przedniej, standardowego już rozwiązania wyciszającego wnętrze oraz zastosowania dodatkowych materiałów tłumiących dźwięki, dokonano też modyfikacji bloku silnika, głowicy, tłoków i wału korbowego, wszystko w celu obniżenia poziomu hałasu i drgań (NVH). Uzyskano w ten sposób poprawę współczynnika artykulacji z 60% przy 4000 obr/min do 70% przy analogicznych obrotach silnika.

Oprócz poprawy osiągów i zastosowania licznych udoskonaleń, Pajero model 2009 Elegance wyróżnia się następującymi elementami wyposażenia:

* Nowe 18-calowe obręcze kół wykonane ze stopów aluminium,

* Udoskonalony system multimedialny (Mitsubishi Multi Communication System) ze zwiększoną pojemnością dysku twardego z 30 do 40 GB, zwiększenie możliwości zapisu plików muzycznych do 2000 utworów / 150 płyt CD, dodanie nowych krajów na mapie nawigacji satelitarnej i uszczegółowienie wcześniej oferowanych map

* Wysokiej jakości skórzano-materiałowa tapicerka w kolorze ciemnego brązu, w połączeniu z panelami ozdobnymi w kolorze brązowego granitu lub srebrnego aluminium.

* Nowy metalizowany kolor nadwozia “Granite Brown".

Mitsubishi Pajero 2009 Elegance kosztuje 203 590 zł a obecnie jest oferowane w promocyjnej cenie 188 590 zł.