Nowe, wykonane w technologii TSI jednostki benzynowe posiadają wtrysk bezpośredni oraz doładowanie, zapewniając wysoki maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu jednostki TSI godzą ze sobą możliwość zarówno jazdy ekonomicznej, jak i dynamicznej w zależności od stylu kierowcy.

Nowością niewystępująca dotąd w ofercie Seata jest jedna z najnowszych jednostek napędowych w Grupie Volkswagena, silnik 1.8 TSI o mocy maksymalnej 120 KM, a więc słabsza wersja 160-konnego silnika 1.8 TSI. W Polsce 120-konna jednostka będzie dostępna we wrześniu w modelach Exeo oraz Exeo ST.

Wraz z nowym rokiem modelowym na polski rynek zostaje wprowadzony także nowy 60-konny, wolnossący silnik benzynowy 1.2. Bazuje on na znanej jednostce 1.2 HTP o mocy 70 KM. Silnik będzie dostępny w modelach Ibiza i Ibiza SC.

We wszystkich jednostkach wysokoprężnych oferowanych we wszystkich modelach SEAT w Polsce wprowadzono technologię Common Rail i wtrysku bezpośredniego. Dotąd technologia Common Rail obecna była w gamie marki m.in. w modelach Exeo i Exeo ST oraz wybranych wersjach pozostałych modeli. Wśród nowych jednostek TDI CR warto zwrócić uwagę na większy wybór wersji silników 1.6 TDI CR obecnych w modelach Ibiza, Ibiza SC, Ibiza ST, Leon, Altea i Altea XL oraz jednostki 2.0 TDI CR obecnej w modelach Leon, Altea, Altea XL, Exeo oraz Exeo ST.

Podsumowując, obecnie w ofercie SEAT na polskim rynku znajduje się sześć silników TDI Common Rail o mocach maksymalnych: 75 KM, 90 KM, 105 KM, 120 KM, 140 KM i 170 KM. Pierwszy z nich to nowy 75-konny silnik 1.2 TDI CR. Kolejne dwa, 90- i 105-konne silniki to jednostki 1.6 TDI CR. Pozostałe, w tym nowa 120-konna jednostka napędowa to silniki 2.0 TDI CR.

Wraz z wprowadzeniem nowej oferty Seat oferuje także większą dostępność skrzyni DSG. Ta  Przekładnia będzie dostępna w szerszej gamie modeli: w zależności od silnika 6-biegową lub 7-biegową skrzynię DSG nadal można zamówić w połączeniu z silnikami 2.0 TDI CR (140 KM), 1.8 TSI (160 KM), 2.0 TSI (211 KM), ale także w połączeniu z silnikami 1.6 TDI CR w wersji 105-konnej w przypadku aut Ibiza, Ibiza SC i Ibiza ST oraz od końca września z jednostką 1.2 TSI.

Nowością wśród skrzyń biegów w polskiej ofercie SEAT będzie bezstopniowa skrzynia automatyczna Multitronic, która będzie dostępna na jesieni w modelach SEAT Exeo 2.0 TSI (200 KM).