Za ciekawymi kształtami nowej Pandy kryją się praktyczne rozwiązania technologiczne, spełniające zarówno specyficzne potrzeby wobec auta jako środka codziennego transportu jak i wymagania dyktowane przez coraz większą wrażliwość społeczeństwa na dbałość o środowisko naturalne i bezpieczeństwo.

Do rozwiązań tych należą takie systemy, jak Start&Stop, Gear Shift Indicator (GSI), eco:Drive i tryb ECO, zastosowane w silnikach TwinAir. Ich nazwy oraz skróty weszły już do żargonu technicznego Fiata i obecnie funkcjonują pod wspólną nazwą "Air Technologies", czyli ekologiczno - technologicznego programu Fiata. Obok tych dobrze już znanych rozwiązań pojawiły się nowe, zaawansowane, które do tej pory były stosowane tylko w segmencie samochodów droższych: "Low Speed Collision Mitigation" oraz "Blue&Me TomTom 2 LIVE".

W szczególności ten pierwszy z wymienionych, czyli system "Low Speed Collision Mitigation" stanowi potwierdzenie zwiększonej dbałości o bezpieczeństwo, jakie charakteryzuje nową Pandę - w ciągu pierwszego roku użytkowania auta nabywca będzie mógł skorzystać z oferty zainstalowania tego innowacyjnego systemu hamowania, który przy prędkości poniżej 30 km/h monitoruje obszar przed samochodem kalkulując prędkość i możliwość kolizji i automatycznie uruchamia hamulce.

Nowy Fiat dobrze czuje się w swoim naturalnym środowisku, jakim jest miasto. Jest to zasługa kompaktowych gabarytów, szerokiej gamy silników oraz komfortowego zawieszenia, a także urządzeń ułatwiającym prowadzenie auta. Są to między innymi elektryczne wspomaganie kierownicy "Dualdrive" z seryjnie dostępną funkcją "City", która zmniejsza wysiłek kierowcy podczas jazdy w ruchu miejskim i ułatwia manewry podczas parkowania.

Od pojazdu typowo miejskiego oczekuje się nie tylko zwinności i werwy, ale również ekonomiki jazdy i cech przyjaznych dla środowiska. Nowa Panda oferuje systemy mające na celu poprawę tych parametrów: począwszy od systemu "Start&Stop", poprzez system "Gear Shift Indicator" (GSI), a skończywszy na systemie "eco:Driver" czyli przyjaznym dla środowiska naturalnego trybie pracy silników TwinAir.

Systemy komunikacji w aucie: to jest to, co dodatkowo uprzyjemnia jazdę nową Pandą. Należą do nich wielokrotnie nagradzana platforma "Blue&Me" i jej najnowsza wersja "Blue&Me TomTom 2 LIVE", która łączy w sobie zalety zintegrowanego systemu informacyjno-rozrywkowego oraz przenośnej nawigacji.

Tak więc, nowy Fiat Panda wysoko podnosi poprzeczkę i plasuje się na szczycie superkompaktowych aut pod względem dostępnych w niej nowinek technologicznych. Segment, do którego należy, ma za sobą długą historię rozwoju, znaczoną tyloma "kamieniami milowymi": od pierwszej "600" do pierwszej "500"; od "malucha" 126 do pierwszej Pandy, od Cinquecento do Seicento, od Pandy drugiej generacji (2003) do nowej "pięćsetki" wprowadzonej na rynek w 2007 roku....

Zawsze były to auta miejskie Fiata przeznaczone dla szerokich rzesz klientów. Dzisiaj jest to nowa Panda.