Nowe silniki turbo wyposażone we wtrysk common-rail posiadają dość niewielki rozmiar, dzięki czemu stosunek mocy do litra pojemności jest wysoki, a one same oferują oszczędność i dość niską emisję szkodliwych spalin. Obie wersje współpracują z sześciostopniową skrzynią biegów, spełniając przy tym wymagania dotyczące norm emisji spalin. Wyposażono je także w bezobsługowy filtr cząsteczek stałych.

Pierwsza jednostka CDTI ECOTEC o pojemności 1,7 litra dysponuje mocą 110 koni mechanicznych i wytwarza 140g CO2 na każdy przejechany kilometr. Druga wersja to silnik o mocy 125 koni mechanicznych, wydalający 146g CO2/km. Oprócz dynamiki i mocy jakimi dysponują, obie wersje silników charakteryzują się dość umiarkowanym apetytem na olej napędowy. Słabsza wersja zadowoli się w cyklu mieszanym 5,2l/100km. Spalanie jednostki mocniejszej jest większe jedynie o 0,2l/100km.

Oba silniki 1,7 CDTI w trzeciej generacji Opla Astry, poza układem wtrysku bezpośredniego common-rail, wyposażone zostały w cztery zawory na cylinder z kontrolą zawirowania oraz systemem recyrkulacji schłodzonych spalin z elektropneumatyczną kontrolą klap obejścia. Dzięki temu kultura pracy silników stoi na wysokim poziomie, a przy tym są one żwawe i oszczędne. Średnica cylindra tej jednostki wynosi 79 mm, natomiast skok tłoka to 86 mm, co w sumie daje pojemność skokową na poziomie 1.686 cm3. Głowica cylindrów została wykonana z lekkich stopów, natomiast blok silnika to odlew z szarego żeliwa. Szesnastoma zaworami sterują bezpośrednio dwa górne wałki rozrządu przez popychacze bazowe. Maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 1.800 bar. Sprężarka o zmiennej geometrii łopat turbiny zapewnia szybkie reakcje.

Ceny tych wersji silnikowych na naszym rynku nie są jeszcze znane, natomiast w Niemczech za wersję 110-konną trzeba będzie zapłacić w przeliczeniu 78 tysięcy złotych. Wersja mocniejsza będzie tam kosztować koło 86 tysięcy złotych.