Szósta generacja Hyundaia Elentra/Avante jest o 20 mm dłuższa i 25 mm szersza od poprzednika. Konstruktorom udało się wygospodarować bardziej przestrzenne wnętrze i stworzyć komfort porównywalny z autami wyższego segmentu.
W pierwszym okresie produkcji do napędu będą oferowane trzy jednostki napędowe. Dwa silniki benzynowe: czterocylindrowy o pojemności skokowej 2.0 l (Atkinson) o mocy 149 KM oraz 1.6 GDI o mocy 132 KM. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1.6 l o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Będą one dostępne z sześciobiegową przekładnią manualną i sześciostopniowym automatem. Diesel oferowany będzie także z siedmiostopniową przekładnią automatyczną DCT.
Oficjalna premiera targowa nowego Hyundaia Elantra/Avante odbędzie się podczas listopadowego salonu samochodowego w Los Angeles. Jeszcze w tym roku Hyundai zamierza sprzedaż 50 tys. egzemplarzy, a w 2016 r. planuje osiągnięcie granicy 700 tys. sztuk.