Nowy Hyundai Elantra urósł względem szóstej generacji, i to prawie w każdą stronę. Jest o 5,5 cm dłuższy i 2,5 cm szerszy, ma o 2 cm większy rozstaw osi, a jego maskę wydłużono. Jak twierdzi producent, skorzystała na tym m.in. kabina – jest w niej więcej miejsca, ale w głównej mierze chodziło o względy stylistyczne. Nowa Elantra ma teraz przypominać, jak to nazywa Hyundai, „sedana w stylu coupe”. I faktycznie coś w tym jest. Ostre linie i obniżone nadwozie nadały szóstej generacji charakteru, którego brakowało poprzedniczce.
Hyundai Elantra – nowa platforma, nowe możliwości
Sedan Hyundaia powstał na platformie trzeciej generacji K3. Dzięki temu udało się obniżyć wagę auta i w konsekwencji spalanie, w porównaniu do poprzedniego modelu. Zastosowanie nowej platformy pozwoliło również inżynieriom na obniżenie środka ciężkości, co ma być odczuwalne podczas jazdy. Oczywiście ma być także bezpieczniej – zastosowano tu wiele ścieżek rozpraszania energii w przypadku uderzenia.
Hyundai Elantra – tylko jeden silnik
Elantra ma być dostępna wyłącznie z wolnossącym silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 123 KM. Za przeniesienie napędu ma odpowiadać sześciobiegowa skrzynia manualna lub opcjonalna bezstopniowa skrzynia automatyczna z możliwością wyboru trybów jazdy (CVT).
Wersja z „manualem” rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h. Elantra z CVT potrzebuje na sprint do „setki” 10,7 sekundy, a jej v-max wynosi 195 km/h. W zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego spalanie wynosi od 5,9 do 6,2 litra. To bardzo przyzwoity wynik, ale może nie wystarczyć. Dość słaba jednostka i brak alternatywy może jednak odstraszyć część klientów (powinna być za to długowieczna).
Hyundai Elantra – ceny w Polsce
Elantra będzie dostępna w trzech wersjach wyposażenia. Bazową „Modern” ze skrzynią manualną wyceniono na 81 900 zł (dopłata do skrzyni CVT wynosi 5 100 zł). Obecnie obowiązuje cennik promocyjny.
Wyposażenie podstawowe obejmuje takie elementy jak: manualna klimatyzacja, cyfrowe radio DAB, system Bluetooth, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem (4,2”), kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz tylne czujniki parkowania.
Dla wersji Smart ceny wynoszą odpowiednio 93 900 zł oraz 100 400 zł. Z kolei topowy wariant Executive ze skrzynią 6MT kosztuje 113 900 zł, natomiast za wersję z przekładnią CVT trzeba zapłacić 120 400 zł.