Gdy spojrzymy na zdjęcia nowej klasy G bez zamaskowań, od rozu zauważymy, że nowe auto z zewnątrz jest bardzo podobne do poprzedniego modelu. „Kanciak" pozostał „kanciakiem", tylko odrobinę zaokrągliły się krawędzie i przód auta. I tak właśnie ma być!
Klienci zainteresowani klasą G Mercedesa nie oczekują awangardowych kształtów karoserii. Co innego wnętrze – w nowej klasie G uległo gruntownej zmianie, wprowadzono tam m.in. dwa duże ekrany o średnicy 12,3 cala, jak w klasach E i S. Wyższy jest też komfort jazdy, ale bez utraty zdolności terenowych.
Mercedes klasy G to ikona pojazdu terenowego – zbudowana na ramie, wyposażona w 3 blokady mechanizmu różnicowego gwarantuje dużą dzielność w terenie. Prześwit między osiami wynosi 241 mm, głębokość brodzenia – 70 cm. Auto wyposażone jest w nową skrzynię automatyczną 9-biegową 9G-Tronic.
Nowa klasa G ma stały napęd na 4 koła, przy czym 40 proc. momentu obrotowego kierowane jest na koła osi przedniej, a 60 proc. na koła osi tylnej.
Mercedes klasy G produkowany jest od 1979 r. w zakładach w Grazu (Austria). Nowy model, tak jak poprzednie, musiał przejść test Schockla – to góra o wysokości 1445 m niedaleko Grazu, na którą klasa G musi bez problemu wjechać. Trasa testowa ma 5,6 km długości, nachylenia dochodzą do 60 proc., a boczne – do 40 proc. Podczas badań terenowy Mercedes pokonał tam 2 tys. kilometrów.
W galerii zdjęcia zamaskowanego Mercedesa klasy G podczas jazd w trudnym terenie oraz pierwsze zdjęcia klasy G bez zamaskowań.
Nowy Mercedes klasy G
Nowy Mercedes klasy G
Nowy Mercedes klasy G – mocno zmienione wnętrze
Nowy Mercedes klasy G – przednie fotele
Nowy Mercedes klasy G – kokpit
Nowy Mercedes klasy G – kokpit
Nowy Mercedes klasy G – jeszcze zamaskowany, podczas próbnych jazd w terenie
Nowy Mercedes klasy G – jeszcze zamaskowany, podczas próbnych jazd w terenie
Nowy Mercedes klasy G – jeszcze zamaskowany, podczas próbnych jazd w terenie. Prześwit 241 mm
Nowy Mercedes klasy G – jeszcze zamaskowany, podczas próbnych jazd w terenie
Nowy Mercedes klasy G – jeszcze zamaskowany, podczas próbnych jazd w terenie – stały napęd 4x4 plus blokady mechanizmu różnicowego
Nowy Mercedes klasy G – jeszcze zamaskowany, podczas próbnych jazd w terenie