W modelu 3008 debiutuje nowa generacja projektu i-Cockpit. Miejsce kierowcy zostało jeszcze bardziej dopracowane pod kątem radości z jazdy i jak najbardziej intuicyjnej obsługi rozbudowanych funkcji informacyjno-rozrywkowych. Zegary nad małą, poręczną kierownicą to w rzeczywistości cyfrowy ekran, którego obraz można modyfikować. Ekran na środku deski rozdzielczej jest dotykowy.
Stałą łączność ze światem umożliwia funkcja MirrorScreen, przenosząca ekran smartfona na ekran auta. W ten sposób kierowca może bezpiecznie korzystać z zainstalowanych na nim aplikacji, dzwonić i pisać SMS-y. Nie trzeba martwić się o stan baterii, ponieważ naładuje się ona bezprzewodowo. Skuteczne i szybkie dotarcie do celu zapewni nawigacja 3D z modułem łączności z Internetem. System TomTom Traffic umożliwia wizualizację zdarzeń drogowych w czasie rzeczywistym i natychmiastowy dostęp do licznych informacji: lokalna prognoza pogody, parkingi, stacje benzynowe, itd.
Samochód wyposażono w arsenał najnowszych systemów bezpieczeństwa, które potrafią pomóc kierowcy w trakcie jazdy lub nawet zadecydować za niego w razie niebezpieczeństwa. Funkcja Distance Alert ostrzega o ryzyku kolizji, wspomagając zachowanie odpowiedniej odległości między pojazdami. Jeśli prowadzący nie zastosuje się do komunikatów i nie zacznie hamować przed zbliżającą się przeszkodą, system Active Safety Brake automatycznie rozpocznie hamowanie awaryjne w celu uniknięcia kolizji lub ograniczenia jej skutków (wykrywa też pieszych).
W intensywnym ruchu miejskim przyda się system monitorowania martwego pola, ostrzegający o pojeździe niewidocznym w lusterku bocznym, a także system aktywnego monitorowania pasa uchu, który nie tylko informuje o niezamierzonej zmianie toru jazdy, ale potrafi również go skorygować. Przy prędkości od 65 do 180 km/h układ kierowniczy stopniowo wykonuje skręt kierownicy w przeciwnym kierunku, by utrzymać samochód na dotychczasowym pasie ruchu.
Wielu kierowców nie lub parkowania, zwłaszcza w dużym mieście, gdzie o ile już takowe znajdziemy, to jest ono niewielkie i należy wykonać manewr z chirurgiczną precyzją. Pomogą w tym kamery, dające obraz z góry dookoła samochodu, oraz system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego..
W trasie wygodnym rozwiązaniem będzie automatyczne przełączanie świateł mijania na drogowe oraz aktywny tempomat (dostępny z automatyczną skrzynią biegów), utrzymujący zadaną prędkość z zachowaniem bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu. Peugeot 3008 poinformuje także o zmęczeniu kierowcy, zalecając przerwę. Taki komunikat wyświetli się pod dwóch godzinach ciągłej jazdy powyżej 65 km/h. Uzupełnieniem tej funkcji jest system wykrywania zmęczenia kierowcy. Kamera śledzi tor jazdy, więc jeśli auto prowadzone jest nerwowo, asystent uruchomi sygnał ostrzegawczy.
Samochody, wzorem telefonów, też już powinny zyskać przydomek smart.