Wprowadzony na rynek w kwietniu 2002, model 807 został wyprodukowany w liczbie 150 000 egzemplarzy dzięki cechom, które wyróżniają go w szczególny sposób w segmencie minivanów:

- karoseria wyposażona z tyłu w dwoje bocznych drzwi, ułatwiających wejście na pokład. Mogą one być elektrycznie otwierane co dodaje swoistej magii zwłaszcza w oczach dzieci;

- możliwość wykorzystania różnych konfiguracji 7 indywidualnych miejsc ( a nawet 8 miejsc przy opcji z ławką w 3 rzędzie ), dodatkowe półki i schowki, ergonomiczna deska rozdzielcza o ciekawej stylistyce, duże możliwości załadowcze,jednym słowem świetnie dopracowany, spełniający wszystkie możliwe potrzeby minivan;

- doskonała przyczepność, świetne prowadzenie samochodu orazkomfort gwarantują przyjemność z jazdy, cechę tak bardzo istotną dla marki Peugeot;

-wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki aktywnemu i biernemu systemowi ochrony ( 5 gwiazdek w teście EuroNCAP w kategorii ochrony osób dorosłych przebywających w pojeździe );

-szeroka gama nieustannie modernizowanych, nowoczesnych silników;

-elegancki, koci i dynamiczny, od razu identyfikowany z innymi modelami Peugeot, styl, który dla europejskiej klienteli modelu 807 pozostaje jednym z dwóch podstawowych powodów wyboru zakupu pojazdu.

Mając na celu ciągłe oczarowywanie swojej klienteli nie tylko swoją linią ale również komfortem podróżowania, model 807 zmienia się dzięki zewnętrznym zabiegom stylistycznym, funkcjonalnym zmianom wnętrza, dodatkowemu wyposażeniu, efektywnym systemom napędowym takim jak 2,2I HDi FAP 125 kW (~ 170 kM ) występującym z sześcioprzełożeniową manualną skrzynią biegówbądź, w przyszłości z 6 biegową automatyczną skrzynią biegów.

Tymi wszystkimi innowacjami, model 807 zamierza umocnić swoją pozycję dynamicznego, wysokiej klasy minivana umiejącego sprostać coraz wyższym wymaganiom swoich użytkowników, i to, niezależnie od ich potrzeb.

Stylistyka zewnętrzna

Do stałej, ponadczasowej linii modelu 807 styliści postanowili dodać trochę nowoczesności i wyrafinowania. Subtelne zabiegi stylistyczne polegają na uwypukleniu bądź zmodyfikowaniu elementów takich jak np. zmiana wlotu powietrza polegającana dodaniu chromowanych linii poziomych, powiększenie logo lwa przy chłodnicy do bardziej widocznych rozmiarów , dodanie listwy chromowej opasującej cały pojazd. Zabieg ten dodatkowo podkreśla zderzaki , które od pewnego czasu są systematycznie malowane w kolorze samochodu. Klamki drzwi bocznych, w nawiązaniu do chromowej opaski, również wykonane są z tego samego materiału. Logo marki z tyłu samochodu zostało powiększone jak również listwa z napisem PEUGEOT. Trudno nie wspomnieć o wykorzystaniu dwóch nowych kolorów metalicznych niebieskiego „BłękitRodos” i szarego „Księżycowy pył”.

Styl wnętrza

Wnętrze samochodu wraz z wyposażeniem oraz drewnianymi elementami dekoracyjnymi wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów zachowując najwyższe standardy jakości. W tym duchu, materiały plastikowe z których wykonana jest deska rozdzielcza występują w kolorze czarnym „Mistral” a liczne elementy służące do częstego chwytania są w jaśniejszej tonacji. Klamki, lewarek, pokrętła nawiewu umieszczone na desce rozdzielczej wykonane są z chromu co dodaje prestiżu iklasy wnętrzu samochodu.

Obicia foteli, podłoga oraz w wewnętrzna część drzwi zastały wykonane z nowych, harmonijnie dobranych materiałów w szarym kolorze „ Bise”. Kolor ten jest użyty w drugiej wersji wykończenia, nie zapomniano jednak o klientach, którzy woleliby zupełnie inną kolorystykę, jasną i optymistyczną, tworząc wersję zwaną „Poranek”.

Harmonię również można odnaleźć w kolejnej wersji wykończenia gdzie do obić foteli wykorzystano kombinację materiału z alkantarą jak również opcjonalnie skórę. Innym dostępnym kolorem skóry jest kolor czarny „Mistral” , do którego dobrano wewnętrzną tapicerkę drzwi oraz podłogę z alkantary w tym samym odcieniu.

Silniki 2,2I HDi FAP – DW 12BTED4

Ostatnim z gamy 807 z silnikiem 2,2I HDi FAP 125 kW (~170 kM) jest silnik HDi diesel, który jest ukoronowaniem rodziny dynamicznych silników czterocylindrowych wysokiej klasy. Ta nowoczesna jednostka napędowa bi-turbo, który pojawiła się ostatnio w modelach 407 jak i 607, nadaje autu wigoru decydującego o przyjemności prowadzenia przy stosunkowo małej emisji CO2.

W wersji diesel HDi gama silników napędowych przedstawia się następująco:

A w wersji benzynowej:-2,0l 16v 103 kW (~141 kM), 200 Nm, z 5-biegową manualną skrzynią biegów -2,0l 16v 103 kW (~ 141 kM), 200 Nm z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów

Nowy silnik 2,2 l HDi FAP jest wynikiem współpracy między PSAPeugeot Citroen i Ford Motor Company i kompletuje gamę HDi rozwijaną od momentu podpisania układu o współpracy w 1998. Ten 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 2179 cm3 zaopatrzony jest w 16 zaworową głowicę i podwójny wałek rozrządu. Osiąga on max moc 125 kW przy 4000 obr./min przy max momencie obrotowym 370 Nm i 1500 obr/min w przypadku skrzyni mechanicznej i nawet do 400 Nmprzy 1750 obr/min w przypadku sześciobiegowej skrzyni automatycznej „Tiptronic System Porsche”.

Moment obrotowy oraz reakcja silnika przy niskich obrotach został szczególnie dopracowana, gdyż przy 1000 obr/min silnik rozwija już 200 Nm momentu obrotowego a 280 Nm przy 1250 obr/min. Ponadto, silnik ma bardzo szeroki zakres obrotów, który, niezależnie, od tego na jakim biegu jedziemy powoduje przyśpieszenie auta osiagając więcej niż 350 Nm przy 3000 obr/min.

Komora sprężania nowego typu Common Railtrzeciej generacji wytrzymująca ciśnienie 1800 barów oraz podwójne turbosprężarki włączające się równolegle, są głównymi technologicznymi innowacjami tego silnika.

Reasumując, wszystkie rozwiązania mechaniczne dodają 807 dynamiki oraz poprawiają komfort jazdy przy zastosowaniu sześciobiegowej skrzyni biegów, ręcznej bądź automatycznej.

Innowacje techniczne

Zastosowanie 2 turbosprężarek jest światową premierą w silnikach 4- cylindrowych. System opatentowany przez Honeywell Turbo Technology składa się 2 identycznych turbosprężarek o zmniejszonej wielkości. Przy niskich obrotach, jedna turbosprężarka zapewnia elastyczność silnika. Później wspomaga ją druga, która włącza się równolegle między 2600 a 3200 obr/min zależnie od żądanego obciążenia oraz warunków atmosferycznych. Nad wszystkim sprawuje kontrolę komputer silnika. Ponadto, słaba inercja turbosprężarek, którą zawdzięczają swoim małym rozmiarom, redukuje ich czas odpowiedzi podczas uruchamiania.

Te innowacje techniczne pozwalają osiągnąć większą przyjemność z jazdy a w szczególności większą elastyczność obrotową. Tym samym, użytkownik może jechać przy niskichobrotachredukując zużycie paliwa.

Komora spalania ECCS (Extreme Conventional Combustion System)

Komora spalania charakteryzuje się zredukowanym stopniem sprężania (16,6) oraz większą średnicą, która przyczynia się do ograniczenia proporcji paliwa w kontakcie ze ściankami co zmniejsza ilość nieprzepalonego paliwa. Efekt ten otrzymano za pomocą specjalnie skonstruowanego tłoka wykonanego z aluminium o dużej wytrzymałości mechanicznej i termicznej. Geometria ta umożliwia również znaczne zmniejszenie krążenia powietrza w komorze spalania (SWIRL), co ogranicza straty ciepła na ściankach. Zmiany te wpływają na mieszankę powietrza z paliwem, co poprawia znacznie wydajność silnika oraz przyczynia się do bardziej cichego spalania.

Common Rail trzeciej generacji, którego ciśnienie osiąga 1800 barów

System spalania ECCS jest powiązany z systemem wtrysku typu Common Rail firmy Bosh trzeciej generacji, którego ciśnienie osiąga 1800 barów ( dla 1350 barów w przypadku systemu pierwszej generacji). To zwiększone ciśnienie wtrysku powiązane z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, z głowicą o 7 otworach 135 um, umożliwia zwiększenie liczby wtrysków ( aż do 6 cykli ). Wiąże się to z dużą dokładnością rozpylania oleju napędowego. Spalanie jest wówczas bardziej złożone i jednolite z zastosowaniem zoptymalizowanej mieszanki powietrza i oleju napędowego, co ogranicza szkodliwe emisje u źródła.

Środowisko

Nowy 2,2 l HDi FAP, wykorzystany w pojeździe jednobryłowym wysokiej klasy jakim jest 807, jest przykładem silnika respektującego w najwyższym stopniu środowisko naturalne. Dzięki samej idei silnika diesla, który pozwala osiągnąć świetne parametry termodynamiczneoraz system wtrysku HDi, który podnosi jeszcze jego wydajność.

Natomiast dzięki zwiększonemu ciśnieniu wtrysku dochodzi do dokładnego rozpylenia oleju napędowego w komorze, co prowadzi do bardziej złożonego i jednolitego spalania i zredukowania szkodliwych emisji gazów spalinowych. Dodatkowo działanie 2 turbosprężarek oraz systemu recyrkulacji emitowanych gazów aktywnie przyczynia się do ochrony środowiska. Ujmując rzecz bardziej konkretnie, wykorzystanie nowej komory spalania, której ciśnienie osiąga 1800 barów redukuje o 30 % emisję szkodliwych gazów w stosunku do silnika 2,2 l HDi wcześniejszej generacji. Jest to z pewnością związane z zastosowaniem 3 generacji filtra cząstek stałych występującego pod nazwą „octosquare”, pozwalającego na wydłużenie okresu serwisowania do 180 000 km. Dzięki zastosowaniu specjalnej domieszki Eolys oraz dodatkowego systemu wspomagania filtracji zasadniczo zmniejszono emisję cząstek sadzy.

Akustyka i wibracje

Podwójne ściany bloku cylindrów opatentowane przez producenta w znaczący sposób poprawiają właściwości akustyczne silnika.Dwa przeciwnie obracające się wałki wyrównoważajace, dodatkowe tłumienie w mocowaniu silnika i zoptymalizowane dwumasowe koło zamachowe silnika pomagają w jeszcze większym stopniu zredukować wibracje. Ponadto, sterowana przez silnik przepustnica jest również kontrolowana w momencie kiedy pojazd się zatrzymuje, aby uniknąć wibracji silnika w tej fazie.

Przekładnie

W Peugeot 807, silnik HDi FAP jest sprzężony z manualną6-przełożeniową skrzynią biegów typu ML6C, w której lewarek jest usytuowany w bardzo wygodnej, wysokiej pozycji.

W odpowiedzi na rosnące wymaganiadotyczące komfortu jazdy, w Peugeot 807 po raz pierwszy użyto sześcioprzekładniowej automatycznej skrzyni biegów typu AM6 Tiptronic System Porsche

Ta nowa kombinacja silnika ze skrzynią biegów nie tylko wpływa na dynamikę ale również podwyższa komfort jazdy. Sześć przełożeń dodaje werwy przy starcie; poprzez skróceniu pierwszego przełożenia, pozwala na uzyskanie płynnego przyśpieszenia dzięki łagodnej zmianie biegów i wpływa na ogólną przyjemność wynikającą z optymalnego wykorzystania momentu obrotowego silnika. Ostatnie przedłużone przełożenie optymalizuje zużycie paliwa jednocześnie redukując poziom hałasu.

Zastosowanie takiej skrzyni pozwala na uzyskanie jeszcze wyższego momentu obrotowego tj. 400 Nm przy 1750 obr/min.

Skrzynia AM6 może działać w dwóch trybach: tradycyjnym, automatycznym dla spokojnej, dostosowującej się do kierowcy, bezstresowej jazdy oraz sekwencyjnym, dla jazdy bardziej aktywnej z wykorzystaniem „Tiptronic System Porche”.

Po raz pierwszy wykorzystana w Peugeot 607 w wersji benzynowej V6 HDi skrzynia ta była następnie modernizowana przez „Aisin AW” według zaleceń grupy PSA Peugeot Citroen.

Istota jej działania polega na wykorzystaniu dwóch łańcuchów epicykloidalnych, pojedynczego i podwójnego. System ten jest sterowany tylko przez 5 elementów ciernych ( sprzęgła lub hamulce ). W rezultacie, przez swoją kompaktowość oraz niższą wagę skrzynia AM6 jest porównywalna do czteroprzełożeniowej automatycznej skrzyni biegów.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa, skrzynia zaopatrzona jest w funkcję „ Shift lock”, która w przypadku działającego silnika, uniemożliwia zmianę pozycji Parking bez jednoczesnego naciśnięcia na pedał hamulca. Podobnie, w przypadku otwarcia drzwi samochodu przy wyłączonym silniku i nieprzełożeniu lewarka w pozycję Parking, zostaje uruchomiony sygnał dźwiękowy.

Dane techniczne

Wykorzystanie w 807 silnika 2,2 l HDi FAP pozwala na osiągnięcie doskonałych przyśpieszeń, elastyczności przy niskich obrotach oraz maksymalnego komfortu prowadzenia.

W przypadku manualnej skrzyni biegów do pokonania 1000 m wystarczyło zaledwie 31,4s a w przypadku automatycznej skrzyni biegów w pozycji Drive niespełna 32,1 s. Przyśpieszenie między 80 i 120 km/hnastępujew 9,6 s na 5 biegu , a nawet w 7,7 s w wersji z automatyczną skrzynia biegów AM6. Maksymalna prędkość 200 km/h jest osiągana na ostatnim biegu ( w przypadku automatycznej skrzyni biegów maksymalna prędkość wynosi 197 km/h ). Technologia tego silnika oraz jej wpływ na osiągnięcia momentu obrotowegoograniczają zużycie paliwa oraz emisję CO2 (w cyklu mieszanym przy skrzyni manualnej 7.2l/100 i 191 g/km oraz 8,2l i 218 g/km przy skrzyni automatycznej AM6 ).Umiarkowane zużycie paliwa oraz 80 litrowy zbiornik są dużą zaletą modelu 807.

Przednie zawieszenie typu Mc Pherson, tylne z wahaczem ciągnionym i deformowalną belką poprzeczną gwarantują doskonałe zachowanie się na drodze oraz doskonałą kontrole zamierzonego kierunku jazdy. Wszystkie te zmiany mają na celu osiągnięcie optymalnegokompromisu pomiędzy aktywnym bezpieczeństwemoraz maksymalną przyjemnością z jazdy.

Tak wyposażony Peugeot 807, posiada aluminiowe felgi 16 calowe z ogumieniem 215 / 69 R16H oraz, w wyposażeniu seryjnym, system wykrywania zbyt niskiego ciśnienia w ogumieniu.

Tarczowy układ hamulcowy składa się z przednich tarczy wentylowanych o wymiarach 310 x 32 mm wyposażonych w podwójne tłoki. Wszystko składa się na niezwykle skuteczny i wytrzymały układ hamulcowy, który uzupełniają systemy ABS, REF, EVA.

Ponadto, zastosowanie systemu ESP( Electronic Stability Program ) zapewnia kontrolę stabilności pojazdu poprzez porównanie toru jazdy zamierzonego przez kierowcę z rzeczywistym torem jazdy samochodu.

Wyposażenie

Stylistyczne i technologiczne zmiany nowego 807 wychodzą naprzeciw kierowcy ale również pasażerom, zarówno na poziomie bezpieczeństwa jak i komfortu jazdy. Peugeot 807 jest wyposażony w zestaw głośnomówiący Bluetooth, przednie wspomaganie parkowania oraz zestaw multimedialny w skład którego wchodzi odtwarzacz DVD z ekranem 16/9.

Dla przyjemności pasażerów siedzących z tyłu jak również dobrego samopoczucia kierowcy w dachu pojazdu zainstalowano kolorowy, składany ekran 16/9 z odtwarzaczem DVD. Dzięki bezprzewodowym słuchawkom oraz specjalnemu pilotowi występującemu w zestawie każdy z pasażerów może osiągnąć indywidualny komfort. Duzi i mali pasjonaci technologii cyfrowej mogą tu korzystać z gier komputerowych, odtwarzacza video, komputera itp. wykorzystując podłączenie audio/video. System ten, zwykle występujący jako opcja, w niektórych krajach w bardziej bogatych wersjach, jest montowany seryjnie.

Zestaw głośnomówiący Bluetooth podłączony do radia, system ten pozwala na odszukanie telefonu komórkowego wyposażonego w Bluetooth obecnego w samochodzie, przejęcie jego najważniejszych funkcji i przeniesienie ich do samochodu. Kierowca może więc rozmawiać przez swój telefon komórkowy bez konieczności wyciągania go wykorzystując do tego celu głośniki samochodowe.

Przednie wspomaganie parkowania, występujące w niektórych krajach w wyposażeniu seryjnym bogatszych wersji, jest dodatkiem do tylnego wspomagania parkowania. Obydwa te systemy stanowią cenną pomoc przy zachowaniu bezpieczeństwa podczas manewrów parkingowych dzięki coraz częstszym sygnałom akustycznym przekazywanym przez głośnik. Dodatkowo, w tym samym czasie na wielofunkcyjnym ekranie, ukazuje się graficzne przedstawienie odległości od przeszkody.Wyposażony w 4 przednie i 4 tylne czujnikiultradźwiękowe, system samoczynnie uruchamia się przy włączeniu biegu wstecznego lub przy prędkości mniejszej niż 10 km jeżeli nie zostanie zaobserwowany dłuższy niż 3 sekundowy postój pojazdu.

Dodajmy na koniec, że od kilku miesięcy model 807, posiada nowy system telematyczny RT4, który pełni funkcję audio, GSM, GPS oraz Peugeot-Pomoc. W jego skład wchodzi trójwymiarowy kolorowy ekran oraz twardy dysk 30 GBskrzyn z mapą całej Europy pozwalający na nagranie 180 godzin muzyki w formacie MP3.