- Spółka Grand Automotive Poland przejęła przedstawicielstwo Maserati w Polsce z początkiem maja 2025
- Nowe salony i serwisy Maserati powstaną w Warszawie i Krakowie
- Wcześniejsi dealerzy, Chodzeń i Pietrzak, utracili autoryzację
Nowy przedstawiciel należy do dużej ukraińskiej grupy UkrAvto. Autoryzowane salony sprzedaży i serwisy powstaną w dwóch lokalizacjach: w Warszawie przy ul. Towarowej 33 oraz w Krakowie (szczegóły poznamy wkrótce).
- Przejęcie przedstawicielstwa tak prestiżowej marki, jak Maserati, to dla nas ogromny zaszczyt i odpowiedzialność. Jesteśmy podekscytowani możliwością zaoferowania polskim entuzjastom motoryzacji nie tylko wyjątkowych samochodów, ale przede wszystkim zupełnie nowych doświadczeń związanych z marką Maserati. Nasi klienci zasługują na najwyższą jakość obsługi, która dorównuje klasie samochodów z trójzębem na masce - zapewnił Sebastian Woźniak, Dyrektor Generalny Grand Automotive Polska.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoMaserati zmieniło plany
Do tej pory przedstawicielami Maserati w Polsce były wielomarkowe grupy dealerskie: Chodzeń w Warszawie i Pietrzak w Katowicach.
Druga grupa wydała oficjalne oświadczenie, informując, że centrala Maserati zmieniła swoją wizję rozwoju marki w naszym kraju i wypowiedziała umowę dealerską. Od kwietnia Pietrzak przestał być oficjalnym salonem i serwisem Maserati, więc nie może już wykonywać napraw gwarancyjnych.
- Polska jest dla nas rynkiem o ogromnym potencjale i strategicznym znaczeniu – powiedział Philippe Claverol, szef działu Maserati Overseas. - Rozpoczynamy nowy, ekscytujący moment w historii Maserati w Polsce, który przyniesie naszym klientom jeszcze więcej emocji i satysfakcji z posiadania samochodu z trójzębem. Grand Automotive Polska to partner, który doskonale rozumie wartości naszej marki i potrafi je przekazać wymagającym polskim klientom.
Trudny czas dla Maserati
Zobacz też: Sprzedaż marki Maserati spadła o ponad połowę. Ferrari już ją wyprzedziło
Maserati boryka się z problemami sprzedażowymi. Producent z Modeny, który należy do wielomarkowego koncernu Stellantis, w 2024 r. odnotował duży spadek zainteresowania, dostarczając o ponad 15 tys. samochodów mniej niż rok wcześniej (11,3 tys. do 26,6 tys. sztuk). Dla porównania Ferrari znowu pobiło rekord sprzedaży. W 2024 r. rywal z Maranello dostarczył do klientów 13,7 tys. samochodów i wyprzedził Maserati.
Jak podaje Samar, od stycznia do kwietnia 2025 r. w Polsce zarejestrowano 12 nowych samochodów Maserati. W całym 2024 r. było to 48 egzemplarzy.