Pierwsze oficjalne zdjęcia mają się pojawić dopiero dzisiaj, jednak renomowane zagraniczne serwisy zaprezentowały je już w ten weekend, dlatego my też publikujemy je także przed oficjalną prezentacją.
Nowy Renault trafi na rynek w kilku wersjach nadwozia. Tradycyjnie nie zabraknie wersji liftback – praktycznej karoserii obecnej w tej klasie od czasów modeli Renault 16, 20, 30 czy 25 – oraz kombi Grandtour. Później ma się pojawić także wersja coupe.
Design nie jest podobny do niczego, co produkuje dziś Renault czy któryś z innych producentów. Odwaga firmy Renault prezentować stylistycznie oryginalne samochody jest już chyba niezbywalną częścią filozofii firmy, która chce być pionierem nowych trendów designerskich w przemyśle samochodowym.
Przód nowej Laguny pozbawiono klasycznego grilla z logo producenta. Zamiast niego pojawiła się tylko niewielka szpara. Natomiast lampy są w porównaniu do poprzedniej generacji i wbrew aktualnym trendom całkiem duże i otrzymały nietypowe wyprofilowanie w kształcie odwróconej litery L. Przedni zderzak z nową listwą, która jest wyłącznie z przodu, i zupełnie płaskie boki, będą zapewne jednym z najbardziej dyskutowanych elementów.
Z profilu tak liftbacka, jak i kombi nie można nie zauważyć ciekawego falistego przetłoczenia, które powstaje już na przednich drzwiach, ale naprawdę ostre krawędzie widoczne są dopiero na końcu tylnych drzwi i nad tylnym kołem.
Typ swoim rozplanowaniem poszczególnych elementów przypomina aktualny Citroen C5, ale stylistyczne wykonanie jest zupełnie nowe i niemniej szokujące, co przód. Czerwono-biały pas świateł umieszczonych na górnej krawędzi tyłu przechodzi na klapę bagażnika. Ta, zwłaszcza w wypadku kombi, przeciągnięta jest w dół, żeby zapewnić dobry dostęp do przestrzeni bagażowej. Tylny zderzak również pozbawiono listew ochronnych, a jego duże rozmiary trudno uznać za praktyczne. Zderzak i lampy są dominującym elementem tyłu. Jak wyglądać będzie nowa Laguna po kilku miesiącach eksploatacji na ulicach Paryża, może sobie wyobrazić każdy, kto gościł kiedyś w stolicy Francji. Tył podkreślono chromowanymi końcówkami po obu stronach zderzaka (prawdopodobnie w wersji z 6-cylindrowym silnikiem).
Grandtour otrzymał zamiast elegancko stylizowanego tyłu aktualnej generacji trudne do określenia wyprofilowanie z miniaturowym trzecim oknem bocznym i masywnym słupkiem D. Również tym razem lampy tylne kombi zasadniczo różnią się od tych z liftbacku. Projektanci odciążyli wizualnie tył przeciągnięciem kloszy na boki auta zachowując szeroki otwór bagażnika.
Praktycznymi detalami są kierunkowskazy zintegrowane w lusterkach wstecznych i otwierana szyba w klapie bagażnika wersji Grandtour.
Wnętrze obu wersji jest o wiele bardziej stonowane. Laguna otrzyma deskę rozdzielczą z odpowiednio dobranymi materiałami. Funkcjonalność poprawiono przesunięciem regulatorów klimatyzacji w górę między wyloty powietrza na konsoli centralnej i zintegrowaniem wyświetlacza w desce rozdzielczej.