Elektryczny Buggy nawiązywał będzie do pojazdów budowanych w latach 60. i 70. XX wieku głównie na bazie Volkswagena Garbusa, służących do jazdy po plaży lub po wydmach.

Studyjny elektryczny Buggy zaprojektowany został na uniwersalnej platformie MEB, która zaprojektowana została przez Volkswagena kilka lat temu na potrzeby aut z napędem elektrycznym. Na tej platformie zbudowane zostaną w pełni elektryczne pojazdy koncernu: I.D., Neo, Crozz, Buzz, prawdopodobnie także Skoda Vision E oraz elektryczne modele Audi.

Podobnie jak pierwsze Buggy z lat 60. elektryczna wersja nie ma drzwi, ani stałego dachu. Ma natomiast szerokie koła z terenowymi oponami i szerokie progi. Elektryczny Buggy jest pojazdem studyjnym i raczej nie wejdzie do produkcji – ma natomiast wywołać zainteresowanie, duże emocje i udowodnić, że auta elektryczne też mogą być seksi.

Volkswagen nie podaje jeszcze żadnych danych technicznych elektrycznego Buggy. Można założyć, że motor będzie miał moc ok. 100 KM, co przy niewielkiej masie pojazdu (kilkaset kg) pozwoli mu uzyskiwać bardzo dobre przyspieszenia i prędkość maksymalną.

VW zapowiada, że na uniwersalnej platformie MEB będzie w przyszłości budował niewielkie serie pojazdów elektrycznych.