Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowy Volkswagen Golf – już w listopadzie

Nowy Volkswagen Golf – już w listopadzie

Autor Jarosław Horodecki
Jarosław Horodecki

Jeszcze tylko miesiąc musimy czekać na premierę króla kompaktów, czyli Golfa po dużym liftingu. Niektórzy twierdzą wręcz, że będzie to ósma generacja. Czy Volkswagen szykuje jakiejś niespodzianki?

Volkswagen Golf
Volkswagen
Volkswagen Golf

Jedno się nie zmieni w nowym Golfie: auto nadal będzie bazować na architekturze MQB, którą Volkswagen stale udoskonala, lecz z której nie zamierza rezygnować. Wiele innych rozwiązań będzie jednak zupełnie nowych. Po pierwsze wielu obserwatorów branży motoryzacyjnej sądzi, że w nowym Golfie zostanie zastosowana instalacja 48 V w wersji napędzanej nowym układem napędowym spalinowo-elektrycznym. Co więcej, wariant ten może być traktowany jako podstawowy na wielu rynkach, w tym w USA, gdzie po skandalu z przekraczaniem emisji spalin VW raczej nie może liczyć na sukces samochodów z silnikami Diesla.

Nowy zespół hybrydowy ma bazować na litrowym, 3-cylindrowym silniku spalinowym z turbodoładowaniem, który dodatkowo będzie wspomagany elektryczną sprężarką oraz podłączonym do niego silnikiem elektrycznym pełniącym funkcję alternatora i rozrusznika, który w razie potrzeby może też dodać spalinowemu silnikowi kilka koni. Energia odzyskiwania podczas hamowania będzie przy tym magazynowana w najzwyklejszym akumulatorze, więc nie wystarczy jej na długo.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Eksperci sądzą, że takie rozwiązanie może być interesującą alternatywą dla Diesli, bo nie wykorzystuje ani specjalizowanych silników na prąd ani drogich baterii litowo-jonowych. Pozwala za to niewielkim kosztem poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa.

Poza nowym rodzajem napędu możemy się spodziewa zmian typowych dla faceliftingu, czyli zderzaków i reflektorów o nowym kształcie, ulepszonych materiałów w kabinie i unowocześnionego kokpitu z multimediami nowej generacji. Wiadomo też, że VW planuje wprowadzenie w Golfie poprawionego zawieszenia z nowymi amortyzatorami o zmiennym stopniu tłumienia. Mają one poprawić stabilność podczas dynamicznej jazdy, ale i zwiększyć komfort.

Przypomnijmy, że Golf ma już 42 lata. W tym czasie Volkswagen sprzedawał średnio jednego Golfa co 40 sekund, co oznacza, że do końca 2015 roku klienci kupili niemal 32,6 mln Golfów, czyli o wiele więcej niż niegdyś rekordowego VW Beetle (sprzedano 21,5 mln tych aut). Volkswagen chwali się, że Golf to jedyny model na świecie oferowany z niemal każdym rodzajem napędu: benzynowym, dieslem, na gaz, hybrydowym i elektrycznym. A kiedy pojawi się wersja na wodór?

Autor Jarosław Horodecki
Jarosław Horodecki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków